تخصیص۱۰۰ هزار میلیارد تومان کمک به بخش های متاثر از کرونا

فرهاد دژپسند شب گذشته در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی کشور تا ۱۵ درصد از کرونا متاثر می شود. البته سعی ما براین است که با تدابیر اندیشیده شده، این اثر را به حداقل برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز وزیر اقتصاد کشور با اعلام این خبر که برای کمک به بخش های متأثر از بیماری کرونا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، گفت: از منبع، بالغ بر  ۷۵ هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی به کسب و کار ها تسهیلات ارزان قیمت ، حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری و بخشی نیز برای اعتبارات هزینه ای بخش بهداشت و درمان تخصیص خواهد یافت.
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اثرات اقتصادی شیوع کرونا، در راستای کمک به معیشت و توان خرید مردم،  ۲۳ میلیون خانوار از تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین در قالب کارت های خرید بهره مند خواهند شد.

وزیر اقتصاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اعلام کرد: در سال ۱۳۹۸ بعد از ۱۴ سال، برای اولین بار میزان تحقق درآمد های مالیاتی از طریق  مبارزه جدی با فرار مالیاتی و گسترش پایه های مالیاتی و بدون  فشار آوردن بر فعالان اقتصادی خوش حساب، از ۱۰۰ درصد عبور کرد، البته یک سوم رشد درآمد مالیاتی کشور نیز ناشی از تحولات فناورانه در نظام‌مالیاتی است.
به گفته دژپسند، در آینده نزدیک در سال جاری، سهام دولت در تعداد ۹ شرکت دولتی در رسته های انرژی (پالایشگاه و پتروشیمی)، مالی (بانک ها و بیمه ها) و صنایع فلزی و معدنی در بورس عرضه خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله از واگذاری، تصمیم بر این است که بصورت فراگیر این سهام‌ ها را عرضه کنیم تا همه مردم با اعمال تخفیف هایی (در مرحله اول و فقط برای یکبار) در دو گروه ۲۰ و ۲۵ درصدی با سقف خرید ۲ میلیون تومان به ازای هر نفر بتوانند  سهام عرضه شده را خریداری نمایند.

وزیر اقتصاد با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در حوزه های مالیاتی و گمرک  در خصوص هوشمند سازی، گفت: سازو کارهای این بخش در حال تکمیل و و توسعه است و به زودی رونمایی خواهد شد؛ خبر خوب این است که ما از مکانیزاسیون به سمت هوشمندسازی در حال حرکت هستیم.
فرهاد دژپسند شاخص بازارسرمایه را صرفا منعکس کننده تحولات بازار ندانست و گفت: تحولات اقتصاد کشور نیز بر این بخش اثر دارد؛ بر اساس پژوهش های مستقلی که سازمان بورس و اوراق بهادار و پژوهشکده امور اقتصادی هر یک جداگانه انجام  داده اند،  وجود حباب کلی در بورس تائید نشده است .

کد خبر 32787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =