برنامه های اقتصاد مقاومتی و مقابله با شیوع کرونا

فرهاد دژپسند صبح امروز در نشست مشترک معاونان وزارت اقتصاد با معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد هوشمند، همان پروژه ای است که در ابتدای طرح آن، برخی فکر می کردند، بسیار آرمانی است اما دست آورد های همین پروژه در ایام شیوع ویروس کرونا به کمک آمد و می تواند نقش موثری در پیشرفت اقتصاد کشور داشته باشد و معتقدم، راه میانبری برای جهش تولید است.

به گزارش اگزیم نیوز در این نشست معاونان و روسای سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، گزارش  عملکرد سال ۱۳۹۸، برنامه های جهش تولید در سال ۱۳۹۹ ، بویژه در زمینه “اقتصاد مقاومتی" و "مقابله با شیوع ویروس کرونا" در حضور معاون اول رئیس جمهور ارائه دادند.

 فرهاد دژپسند صبح امروز در نشست مشترک معاونان وزارت اقتصاد با معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد هوشمند، همان پروژه ای  است که در ابتدای طرح آن، برخی فکر می کردند، بسیار آرمانی است اما دست آورد های همین پروژه در ایام شیوع ویروس کرونا به کمک آمد و می تواند نقش موثری در پیشرفت اقتصاد کشور داشته باشد و معتقدم، راه میانبری برای جهش تولید است.

وی افزود: بحمدالله برنامه های اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد با جدیت در حوزه های مالیات، خزانه داری و گمرگ در حال تکمیل است

وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته در حوزه بهبود فضای کسب و کار اقدامات مهمی همچون ایجاد پنجره واحد الکترونیکی و حذف مجوزهای زاید صورت گرفت و با هدف بهبود فضای کسب و کار، "دادگاههای تجاری" با هماهنگی قوه قضائیه در سالجاری راه اندازی خواهد شد.
به گزارش اگزیم نیوز در جلسه مشترک وزیر اقتصاد، معاونان و مدیران این وزارتخانه با معاون اول رئیس جمهور،بانک های ملت، کشاورزی و سپه مورد تقدیر معاون اول رئیس جمهور قرار گرفتند؛ بر اساس ارزیابی معاونت بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد،  بانک ملت به واسطه عملکرد مناسب خود در دو مولفه استقرار بانکداری دیجیتال و واگذاری اموال مازاد حائز رتبه نخست شد.
بر این مبنا، بانک کشاورزی نیز در  مولفه استقرار حاکمیت شرکتی  و بانک سپه در ساماندهی شعب حائز رتبه برتر شدند.

هدف از راه اندازی سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتهای دولتی، ایجاد بانک اطلاعات جامع و متمرکز به منظور گردآوری و ساماندهی اطلاعات مربوط به عملکرد، بودجه، صورت های مالی، حسابرسی و مدیران شرکتهای دولتی در راستای افزایش شفافیت، پاسخگویی و نظارت و ارزیابی عملکرد شرکت های دولتی و همچنین بهره برداری از این اطلاعات در زمینه سیاستگذاری و تهیه و تظیم برنامه های اقتصادی کشور اعلام شده است.
 
در این سامانه هر یک‌ از بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور منحصر بفرد، در بستر شبکه ملی اطلاعات به سامانه متصل شده و ضمن بارگذاری یا اصلاح اطلاعات مربوط به خود، در تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات مشارکت می نمایند.
 
سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی در سه بخش "اطلاعات پایه"، "اطلاعات برگزاری مجامع و حسابرسی" و "اطلاعات مالی" طراحی و پیاده سازی شده است.
 
اطلاعات پایه این شرکت ها شامل موضوعاتی چون اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات هویتی مدیران، اطلاعات هویتی اعضای مجمع، اطلاعات سهامداران، اطلاعات نمایندگی ها و کارخانه ها و اطلاعات منابع انسانی است.
 
در بخش اطلاعات برگزاری مجامع نیز، اطلاعات مربوط به برگزاری مجامع و اطلاعات حسابرسی شرکت های دولتی در هر سال مالی، به صورت دوره ای در سامانه بارگذاری می شوند.
 
همچنین، اطلاعات مالی شرکت های دولتی، شامل بخش های صورت های مالی، یادداشت های همراه صورت های مالی، بودجه و اطلاعات مربوط به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای است.
 
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 32856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =