ثبات در توزیع اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا

علی نقیب رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، گفت: در شرایط کنونی با یک وضعیت باثباتی در تولید وتوزیع مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در سطح بازار مواجه هستیم، به طوریکه سطح بسیاری از تقاضای جامعه در زمینه اقلام بهداشتی را توانسته ایم، پاسخگو باشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، براساس اطلاعیه اتاق اصناف ایران، آغاز به کار مشاغل «غیرپرخطر» مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فروردین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران ذکر شد. واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظف هستند که با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.
اما موضوعی که در این بین وجود دارد این است، که با پایان تعطیلات نوروزی، شاهد بازگشایی بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدی و کارگاهی برخلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، موضوعی که کارشناسان و مسوولان وزارت بهداشت معتقدند می‌تواند به گسترش بسیار زیاد بیماری کرونا و شروع یک پیک جدید منجر شود.  فعالیت کسب وکارهای غیرضرور آنهم در شرایط حاد کنونی، به گفته برخی از فعالان اقتصادی می تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد. بر همین اساس توصیه آنها این است که  دولت باید مراقب بازگشایی یا آاغاز فعالیت این دسته از فعالیت ها در روزهای آتی باشد.
در همین رابطه، علی  نقیب عضو اتاق بازرگانی تهران،  به «اگزیم نیوز»  می گوید:‌کلیه واحدهای تولید در بخش‌های مختلف «صنفی، صنعتی، توزیعی و خدمات فنی» که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله «مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل» جزو فعالیت های ضرور به شمار می روند، می توانند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی، به فعالیت خود ادامه دهند. 
اما  به گفته او،  فعالیت‌های صنفی که تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر است، نباید به تا عادی شدن شرایط به فعالیت مشغول شوند.
این عضو اتاق بازرگانی تهران، تاکید کرد که باتوجه به حاد بودن شرايط و شیوع سریع ویروس کرونا دولت بايد تمهيدات لازم را دراین زمینه داشته باشد و از فعالیت بنگاه هايی که فعالیت آنها غیر ضرور است، جلوگیری کند. 
رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، در پاسخ به این پرسش که آیا در چنین شرایطی فعالیت کارخانجات تولیدی مثل خودروسازان، فولادسازان و یا فعالیت هایی از این دست، جایز است، عنوان کرد:  برخی از  کارخانجات از جمله قطعه سازان تعطیل شدند، بنابراین دیگر گروه های تولیدی نیز می توانند به دلیل غیرضرور بودنشان در شرایط کنونی، فعالیتشان را به فعلا به تعویق بیاندازند یا با حداقل نیرو ادامه فعالیت بدهند. چراکه بازگشایی تمامی فعالیت های صنعتی، آسیب بیشتری به تولید وارد می کند. 
البته او راهکار این مساله را در این می داند که دولت به صاحبان کسب وکارهای آسیب دیده این اطمینان را بدهد، که از آنها حمایت می شود تا حدی خسارت های وارده به فعالیتشان از این طریق جبران شود. برهمین اساس دولت باید یک برنامه جامع حمایتی برای عبور از این بحران تدوین کند. 
 
در این میان نقیب یک موضوع دیگر را مطرح می کند و آن این است که صنوف و مشاغلی که از ۲۳ فروردین اجازه ادامه کار دارند،  باید  تمامی پروتکل های  بهداشتی را رعایت کنند، در غیراینصورت از فعالیت آنها جلوگیری شود.  
البته این عضو اتاق بازرگانی در ادامه با بیان اینکه سیاست دولت در زمینه بازگشایی برخی واحدهای تولیدی و غیرتولیدی مثل بانک‌ها با سیاست در خانه ماندن مردم متناقض است، می گوید: از یکسو ما مردم را به ماندن در خانه ترغیب می‌کند، اما در مقابل با بازگشایی برخی واحدهای غیر ضرور مثل بانک‌ها و برخی کسب کارها، عملا مردم را به بیرون از خانه هدایت می‌کنیم. 
رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی،  همچنین در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی وضعیت بازار مواد ضدعفونی کننده را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار می کند: خوشبختانه با کاهش نگرانی ابتدایی  که در میان مردم به وجود آمده بود، در شرایط کنونی با یک وضعیت باثباتی در تولید وتوزیع مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در سطح بازار مواجه هستیم، به طوریکه سطح بسیاری از تقاضای جامعه در زمینه اقلام بهداشتی را توانسته ایم، پاسخگو باشیم. 
به گفته این این عضو اتاق بازرگانی تهران، فعال شدن بسیاری از کارخانه هایی که در این سالها با تمام ظرفیت کار نمی‌کردند، موجب شد تا خطوط جدیدی برای تولید اقلام بهدشتی به کار گرفته شود و نیاز بازار برای این اقلام مرتفع شود.
کد خبر 32903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =