۶۰۰ میلیون دلار صادرات توسط دانش‌بنیان‌ها صورت گرفت

مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم وفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روح‌الله استیری در خصوص فعالیت دانش بنیان ها در حوزه صادرات  گفت: دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری یکی از ماموریت‌های کاری خود را بر توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها متمرکز کرده و در این مسیر گام‌های قابل توجهی برداشته‌ است.  یکی از این اقدامات ارائه چهار هزار خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار، به ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را به دیگر کشورها صادر کرده‌اند، بیان کرد: بیشتر محصولات مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.  داروهایی که از صفر تا صد آن توسط دانش‌بنیان‌های داخلی تولید شده و به دلیل بالا بودن کیفیت به بازارهای بین‌المللی رسیده‌اند.  

استیری ادامه داد: با توجه به فعالیت های صورت گرفته توسط شرکت های دانش بنیان، بازار صادرات دانش‌بنیان‌های توانمند ایرانی شرایط خوبی دارد و امسال تلاش می‌کنیم این بازار را با وجود موانعی چون بیماری کرونا و تحریم‌ها بیشتر توسعه دهیم.

به گفته وی، پیش‌بینی برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها در سال جاری کمی مشکل است. اما در تلاش هستیم تا بازار کشورهای آسیای میانه و همسایه را هدف بگیریم و محصولات ایرانی را در این بازارها توسعه دهیم.

استیری یادآور شد: رسیدن به بازارهای بین‌المللی یکی از اهداف بلندمدت و خواسته همه دانش‌بنیان‌هایی است که در کشور فعالیت می‌کنند،  شاید بهترین روش دیده شدن در بازار این است که بتوانید خود را به مشتریان بین‌المللی اثبات کنید،  اینکه محصولات تولیدی یک شرکت هم سطح با برندهای مقبول جهانی عرضه شوند و مشتریان دیگر کشورها بتوانند با اطمینان خاطر خرید کنند، اتفاقی است که برای دانش‌بنیان‌های ایرانی افتاده است و در حال حاضر برخی محصولات تولیدی داخلی به دیگر کشورها صادر می‌شود.  

منبع: ایرنا

کد خبر 32907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =