«طوفان بزرگ»، تعبیر بانک جهانی از شیوع کرونا در جنوب آسیا

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود، از شیوع کرونا در منطقه جنوب آسبا به «طوفان بزرگ» یاد کرده و خواستار حذف کاغذبازی دولتها در صادرات و واردات و حمایت همه‌جانبه از کسب و کارها شده است.

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود، اعلام کرد جنوب آسیا به دلیل ویروس کرونا با وخیم‌ترین عملکرد اقتصادی خود در ۴۰ سال اخیر روبرو شده است.

تاثیر کرونا چندین دهه پیشرفت در این منطقه که با فقر دست و پنجه نرم کرده را، از بین خواهد برد.

منطقه جنوب آسیا ۱.۸ میلیارد نفر را در خود جای داده است و بعضی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، در آنجا قرار دارد؛ به همین دلیل، بانک جهانی اعلام کرده است که جنوب آسیا، خود را در یک طوفان بزرگ از تاثیرات سوء ناشی از شیوع ویروس کرونا خواهد دید.

صنعت گردشگری در این منطقه به شدت وارد رکود شده و زنجیره عرضه هم مختل شده است؛ ضمن اینکه تقاضا برای پوشاک سقوط کرده و گرایشات مصرف‌کنندگان و سرمایه گذاران، روند وخیمی به خود گرفته است.

بر این اساس، بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این منطقه را در سال جاری میلادی از ۲.۸ درصد به ۱.۸ کاهش داده و این در حالی است که پیش از شیوع کرونا، پیش‌بینی بانک جهانی برای رشد اقتصادی جنوب آسیا ۶.۳ درصد بوده است.

بر اساس متن ترجمه شده از سوی اکسپورتنا، بانک جهانی اعلام کرده حداقل نیمی از کشورهای این منطقه دچار «رکود عمیق اقتصادی» خواهند شد؛ ضمن اینکه این نهاد بین‌المللی، در گزارش خود آورده است که کشور مالدیو، به دلیل از دست دادن صنعت گردشگری خود، با بیشترین ضربه اقتصادی روبرو خواهد شد و تا ۱۳ درصد هم، ممکن است اقتصاد این کشور کوچک شود.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده که هند بعنوان بزرگترین اقتصاد منطقه جنوب آسیا، فقط 1.5 درصد در سال مالی پیش روی خود، شاهد رشد اقتصادی خواهد بود؛ در حالیکه پیش از این، رقم ۵ درصدی برای رشد اقتصاد این کشور در نظر گرفته شده بود.

در عین حال، بانک جهانی به دولت‌ها توصیه کرد که با اقدام واحد، به مقابله با کرونا بپردازند و از مردم خود به ويژه افراد فقیر و آسیب‌پذیر هم، محافظت بیشتری داشته باشند؛ چراکه اکنون، مرحله جدیدی را برای «بهبود سریع اقتصادی» تعیین کنند.

بانک جهانی همچنین برنامه‌های کاری کوتاه‌مدتی برای کارگران مهاجر، کاهش بدهی کسب و کارها و افراد ارایه داده و حذف کاغذبازی را در صادرات و واردات کالاهای ضروری توصیه کرده است.

منبع:اکسپورتنا

کد خبر 32929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =