اعزام رایزنان بازرگانی ایران به فرانسه و آلمان تا اواخر سال

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی تا پایان سال خبرداد و افزود: تا پایان سال رایزنانی در کشورهای فرانسه و آلمان مستقر خواهند شد

رضا عباسقلی در گفت‌و ‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کشورهای فرانسه و آلمان از بازارهای هدف ما درزمره کشورهای اروپایی محسوب می‌شوند که در حال حاضر فقط در ایتالیا رایزن بازرگانی داریم.

وی با بیان این‌که تا پایان سال تعداد رایزنان بازرگانی افزایش می‌یابد،افزود: رایزنانی در نیجریه، بصره عراق، هرات افغانستان و سلیمانیه عراق تا پایان سال مستقر می‌شوند و با توجه به اینکه کشورهای عراق و افغانستان جزو بازارهای اصلی صادراتی ما محسوب می‌شوند و نگاه خاص ما به بازار قاره آفریقا در هر کدام از این کشورها چند رایزن مستقر خواهیم کرد.

عباسقلی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر در کشورهای هندوستان، عمان، افغانستان، ترکیه، تونس، آذربایجان، عراق، قزاقستان، ونزوئلا، ارمنستان، پکن و شانگهای در چین، بلاروس، پاکستان، آفریقای جنوبی، کنیا، لبنان، ایتالیا و ویتنام، رایزنان بازرگانی داریم.

مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: در سفری که مقامات با حضور رئیس جمهور به فرانسه و ایتالیا داشتند سند همکاری‌های تجاری و صنعتی بین کشورها امضا شد که بر مبنای آن جذب سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی اروپا به ایران به منظور تولید و با هدف استفاده داخلی و صادرات به سایر کشورها صورت گرفت.

وی در عین حال عنوان کرد: رفتارهای دیپلماتیک متقابل است و در مورد کشورهایی که روابط سیاسی نداریم تصمیم‌گیری برای اعزام رایزنان باید از سطوح بالای سیاسی صورت گیرد.

عباسقلی با تاکید بر وظیفه حساس و مهم رایزنان و کیفی‌کردن آنان توضیح داد: چون رایزنان به عنوان دیده‌بانان تجاری عمل کرده و بازار آن کشورها را رصد می‌کنند، بنابراین وظیغه مهمی برعهده دارند که متناسب با شرایط پساتحریم وظایف جدیدی به رایزنان بازرگانی اضافه می‌شود و ضروری است که تجار قبل از حضور در کشورها به رایزنان مراجعه کرده و از آنها مشاوره بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، توسعه صادرات در کاهش تورم و خروج از رکود اقتصادی نقش مهمی دارد و می‌تواند به ایجاد اشتغال هم کمک کند که در این راستا اعزام رایزنان بازرگانی این روند را تقویت می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت های اقتصادی خود برای کسب درآمدهای ارزی بیشتری استفاده کنیم و صادرات غیرنفتی را رونق دهیم.

رایزنان بازرگانی می توانند فاصله بین بازارهای داخلی و کشورهای هدف خارجی را کمتر و خلأ موجود را پرکنند که آشنایی این افراد با توانمندی و ظرفیت های اقتصادی استان‌های مختلف کشورمان می تواند در انجام بهتر ماموریت های تعریف شده موثر باشد.

کد خبر 3297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =