خیز صنعت پتروشیمی ایران برای صادرات ۴۰ میلیارد دلاری

صادرات انواع محصولات پتروشیمی ایران تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید

صادرات انواع محصولات پتروشیمی ایران تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 40 میلیارد دلار خواهد رسید. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیور اظهار کرد:  همزمان با تولیدی شدن چندین مجتمع پتروشیمی در سال های آتی و افزایش ظرفیت تولید ، صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود ٤١ میلیارد دلار خواهد رسید.

عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که قابلیت رسیدن به ٦٧ میلیارد دلار صادرات را در صورت فراهم شدن شرایط مورد نیاز دارا هستیم گفت: در صورت جذب سرمایه گذاری های جدید و شتاب در ساخت طرح ها می توانیم صادرات 67 میلیرد دلاری را تجربه کنیم.

وی تصریح کرد: پیش از لغو تحریم ها کشورها و شرکت های صاحب نام زیادی علاقه‌مندی خود را برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی کشورمان اعلام کرده بودند و اکنون در دوران پساتحریم فرصت برای مذاکره های نهایی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اولویت توسعه برای طرح هایی خواهد بود که دارای زمین، خوراک و سرمایه گذار است وسرمایه گذاران خارجی که زنجیره تولید را تکمیل کنند می‌توانند در ایران حضور داشته باشند.

شعری مقدم با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید و تلاش های تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم ها، گفت: صنعت پتروشیمی ایران در آستانه دورانی جدید قرار گرفته است و باید تاکید کرد که دوران پساتحریم فرصتی مناسب را برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران فراهم می‌کند و همه فعالان اقتصادی و صنعتی باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

وی افزود: این دستاورد بزرگ با تلاش فراوان به دست آمد و امیدواریم این موفقیت ارزشمند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این که از سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی در طرح های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران حمایت می‌کنیم، گفت: سرمایه گذاری های جدید می‌تواند ظرفیت تولید را در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی کشورمان افزایش دهد و پیامد آن افزایش ارزش افزوده و نیز صادرات خواهد بود و می‌تواند صنعت نفت ایران را از خام فروشی دور کند.

شعری مقدم افزود: صنعت پتروشیمی ایران با اتکا به خوراک فراوان مایع و گاز، نیروی کار تحصیل کرده و جوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد با دسترسی به آبهای آزاد و نزدیکی به بازارهای هدف بهترین صنعت برای سرمایه گذاری است و در این مسیر آماده حمایت از سرمایه گذاری های جدید هستیم.

کد خبر 3306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =