بازده صندوق‌های ETF بالاتر از سود بدون ریسک خواهد بود

مدیرعامل بانک صادرات می‌گوید قطعا بازدهی صندوق‌های قابل معامله (ETF) بالاتر از نرخ سود بدون ریسک ۱۵ تا ۱۸ درصدی بانک‌ها خواهد بود و قیمت آن بر مبنای NAV آخر روز نیست.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، براساس اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی شروع پذیره‏ نویسی برای واحدهای سرمایه‌گذاری ETF از تاریخ  چهاردهم اردیبهشت‌ماه و پایان پذیره نویسی نیز 31 اردیبهشت‌ماه خواهد بود. 
پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری ‌های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری بانک‏‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌‏های منتخب صورت می‌‏پذیرد.
قیمت سهام تشکیل دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب ۲۰ درصد تخفیف (که ۵ واحد درصد از آن به ‏عنوان دارایی سرمایه‏‌گذاران و به منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.
حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره جزییات واگذاری سهم دولت در بانک‌های تجارت، صادرات، ملت و شرکت‌های بیمه البرز و اتکایی امین از طریق صندوق‌های قابل معامله (ETF) گفت: این 5 دارایی دولت از جمله سهام‌های بنیادی و محکم هستند و فکر می‌کنم خرید آنها برای سرمایه‌گذاران گزینه مناسبی باشد.
وی با بیان اینکه سهام دولت در این 5 شرکت، دارایی ETFها شده و سپس ارزش صندوق مشخص می‌شود، افزود: حُسن این صندوق‌ها آن نسبت به صندوق‌های دیگر آن است که قیمت آنها بر مبنای NAV آخر روز نیست و در طول روز تغییر می‌کند.
مدیرعامل بانک صادرات درباره اینکه پیش‌بینی‌ می‌کند هر صندوق چه میزان بازده و سود برای مالکانش در پایان یک سال خواهد داشت، گفت: تعیین عدد برای این موضوع بسیار دشوار است و باید بسیاری از مسائل را در نظر گرفت و محاسبه کرد.
صیدی ادامه داد: با این حال انتظار می‌رود که بازده آنها نسبت به سود بدون ریسک بالاتر باشد. در حال حاضر نرخ بازده بدون ریسک برای سپرده بانکی 15 و برای اوراق گواهی سپرده 18 درصد است و قطعا سود این صندوق‌ها از این رقم بالاتر خواهد بود.
 
 
 
 
کد خبر 33088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =