هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی روزانه اقتصاد ایران است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب نشود می‌تواند بازار موازی ما را دچار چالش کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در بورس اعداد عجیب و غریبی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته است گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب نشود می‌تواند بازار موازی ما را دچار چالش کند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه مبنای جهش تولید بر اساس تولید ناخالصی در کشور است افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۹۷ تقریبا منفی چهار درصد و سال ۹۸ نرخ رشد بدون نفت صفر و با نفت منفی ۹ درصد است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شعار سال یک ساله هستند و باید برنامه‌های کوتاه مدت برای آن تدوین شود تصریح کرد: اولین چالش بخش های مختلف اقتصادی، منابع مالی است و بخشی از گردش مالی شرکت های بزرگ به استان منتقل شده و بخش دیگر آن نیز پیگیری خواهد شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های بزرگ از طریق طرح های توسعه‌ای خودشان و سپرده منابع خود می‌توانند در توسعه مشارکت کنند.
پورابراهیمی تصریح کرد: سهم بخش صنعت در مصارف برقی از بخش کشاورزی پیشی گرفته و این بخش ۳۵ درصد شده و با یک روند پرشتاب در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه  بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی در استان  نیمه فعال و  یا غیرفعال هستند که مسئله و مشکل  اصلی آن‌ها تامین منابع مالی است گفت: امروز در بورس اعداد عجیب و غریبی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته و آمار و ارقام نشان می‌دهد روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب نشود می‌تواند بازار موازی ما را دچار چالش کند.
پورابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر در بورس، پروژه عرضه می‌شود و به راحتی می توانیم همه شرکت ها را با ی مدل عرضه در بازار سرمایه، تامین مالی کنیم و بهترین موقعیت برای جذب بازار سرمایه امسال است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: طلایی ترین موقعیت برای اینکه شرکت‌های دارای توجیه را به عرصه اقتصاد برگردانیم، فرابورس است.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تعیین تکلیف مجوزهای واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: مجوزهای زیادی در طرح های بزرگ صنعتی دریافت شده اما عملیاتی نشده و بلاتکلیف است که باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه باید کسانی که مجوز دریافت کرده‌اند کار را انجام بدهند و در غیر این صورت کار به دیگران واگذار شود افزود: پتروشیمی فجر کرمان چند سال معطل مانده و کسی که مجوز را گرفته کار نمی‌کند و نمی‌گذارد فرد دیگری کار کند که باید هرچه سریع‌تر این مورد تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: بخش مسکن به عنوان پیشران در حوزه فعالیت‌های اقتصادی است کبه باید در ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای این مهم تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 33107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =