آزادسازی سهام عدالت با رعایت سه پیش شرط

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور ابلاغیه‌ای با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله خامنه ای، عصر دیروز ۹  اردیبهشت ماه طی ابلاغیه ای اعلام کردند: درپی تصمیم واگذاری درصدی از سهام اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب سهام عدالت با هدف گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانوارهای کم درآمد، انتظار این بود که توسط مسئولین مربوط در دولتهای مختلف با اجرای دقیق مواد ۸ گانه ابلاغی ۱۳۸۵/۴/۱۲ هرچه سریعتر مقدمات لازم برای آزادسازی سهام عدالت و واگذاری تعیین قیمت آن به بورس فراهم گردیده و آیین‌نامه‌های اجرایی تهیه و به اجرا درآید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی و عزم دولت برای عمل به تکالیفی که به عهده اوست، موافقت خود را با آزادسازی سهام عدالت با رعایت  سه پیش شرط اعلام کرد.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز در این ابلاغیه آمده است: دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب کرده و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند؛ همچنین مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورایعالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاههای اجرایی لازم‌الاجراست.

 در ادامه ایشان تاکید کرده اند، که بورس موظف است، نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه‌ی ورود آن شرکتها را در بورس فراهم نماید.

رهبر انقلاب ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌مندی هرچه سریعتر مردم از منافع سهام عدالت، فرموده اند: با توجه به تأخیری که در طول زمان نسبت به تحقق اهداف واگذاری این سهام پیش آمده است، لازم است دولت محترم هرچه زودتر اقدامات مقتضی در جهت تحقق موارد مذکور در بندهای سه گانه فوق را به‌عمل آورد.

 

 

 

کد خبر 33124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =