توسعه خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه 

 گروه مپنا آمادگی دارد تا در دوران پسا تحریم صادرات انواع خدمات فنی و مهندسی به ویژه توربین به کشورهای همسایه را افزایش دهد.

مدیرعامل گروه مپنا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر حجم صادرات خدمات فنی  و مهندسی به کشورهای همسایه رشد خوبی را تجربه کرده است و در این مسیر صادرات انواع توربین در کلاس های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 عباس علی آبادی افزود: مپنا آمادگی دارد تا افزون بر تامین نیاز داخل انواع توربین های مورد نیاز کشورهای دیگر را تامین کند و امروز دانش فنی ساخت توربین های مختلف بومی سازی شده و درآینده نیز با همکاری شرکت های صاحب نام بین المللی مانند زیمنس ایران بزرگترین صادر کننده خدمات فنی و مهندسی در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به این که رقابت با خارجی ها دربازارهای داخل کشور مشکل شده است گفت: تعرفه ها در ایران به خصوص برای تجهیزات و قطعات نیروگاهی بسیار پایین است در حالی که تولید کننده داخلی از چند جهت تحت فشار است و چون برای واردات مواد اولیه باید هزینه گمرک پرداخت کند ونیز باید مالیات نیز بپردازد.

وی تصریح کرد: رقیب خارجی نه تنها مالیات پرداخت نمی کند و هزینه گمرک نمی پردازد بلکه جایزه صادراتی هم می گیرد. به همین دلیل با چنین شرایط امکان رقابت تولید کننده داخلی با خارجی وجود ندارد.

علی آبادی با اشاره به این که افزایش تعرفه واردات یکی از راه های افزایش درآمد دولت، ایجاد اشتغال و حمایت از صنعت داخلی است گفت: اگر رقم تعرفه به درستی تعیین نشود تولید کننده داخلی از فعالیت باز خواهد ماند.

وی افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی به عنوان یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی  دارای اهمیت فراوانی است و  باید تلاش کرد تا به همکاری و تعامل میان تمام ارکان اقتصاد و صنعت ایران راه را برای افزایش صادرات تسهیل کرد.

کد خبر 3321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =