خیز اتریش برای ایران بعد از تحریم

کرسیتیان بوخمان، وزیر اقتصاد گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش در نشست فعالان اقتصادی ایران و اتریش در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت: دو کشور ایران و اتریش نه تنها قرن ها روابط خوبی با یکدیگر داشته اند بلکه بعد از تحریم ها نیز این روابط می تواند مستحکم تر شود

کرسیتیان بوخمان، وزیر اقتصاد گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش در نشست فعالان اقتصادی ایران و اتریش که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران برگزار شد  با ابراز خوشنودی از حضور در ایران گفت: دو کشور ایران و اتریش نه تنها قرن ها روابط خوبی با یکدیگر داشته اند بلکه بعد از تحریم ها نیز این روابط می تواند مستحکم تر شود. و ما بسیار خشنود هستیم که توافقات میان ایران و کشورهای اروپایی در وین به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته رییس جمهور همراه با وزیر امور خارجه اتریش به ایران سفر کردند و رییس جمهور ایران نیز امسال به طور رسمی به اتریش سفر خواهند کرد. این سفرها بستر خوبی برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور است. شرکت هایی که در این سفر ما را همراهی می کنند شرکت های موفق در زمینه های مختلف می باشند.

بوخمان ادامه داد:  شهر اشتایر مارک یکی از 9 ایالت مهم اتریش است که جمعیتی حدود 1.3 میلیون دارد و از مهمترین مناطق تحقیقاتی اتریش به حساب می آید در این ایالت دانشگاه ها و مراکز صنعتی با یکدیگر در زمینه فناوری همکاری می کنند و ما معتقد هستیم فناوری یکی از موضوعات مهم برای دستیابی به رشد اقتصادی است. ما معتقدیم ایران و اتریش می توانند در زمینه های فرهنگی، گردشگری، ورزش و موسیقی با یکدیگر روابط خوبی برقرار کنند.

در ادامه این نشست گرهارد رووش ، رییس سازمان توسعه تجارت و گردشگری شهر گراتس نیز به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به اهمیت همکاری های شهری گفت: گراتس و تهران می توانند همکاری های شهری نزدیکی در زمینه مشکلات شهری با یکدیگر داشته باشند چرا که مشترکات زیادی میان این دو شهر وجود دارد. وی توضیح داد: در این سفر ما توانستیم همکاری های مشترکی با تبریز داشته باشیم این دو شهر مشترکات زیادی از جمله سنت و مدرنیته دارند و این می تواند بنایی برای همکاری های دو جانبه باشد.

همچنین در این دیدار روث نایب رییس اتاق های اقتصادی اتریش نیز حضور داشت و به سخنرانی پرداخت. وی گفت: اقتصاد اتریش وابسته به صادرات است. بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی اتریش نیز از صادرات تامین می شود. نایب افزود: در سال 2005 مرکز بین المللی سازی در شهر گراتس ساختیم تا بتوانیم از شرکت های اتریشی برای حضور در کشورهای دیگر حمایت کنیم. ما به دنبال گسترش  همکاری های بیشتری در سه سال آینده در زمینه های حمل و نقل، هوا و فضا، قطعات خودرو، محیط زیست بخصوص بحث فاضلاب و دفع زباله هستیم.

کد خبر 3325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =