معرفی کتاب "تجارت بین المللی و استراتژی جهانی"

اثر: پیتر زامبورسکی

کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی نوشتۀ پیتر زامبورسکی، یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین آثار در زمینۀ تجارت، بازرگانی بین‌المللی و MBA است.

با پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن، رشد امکانات ارتباطی، بین‌المللی و جوامع مختلف، روابط تجاری و بازرگانی، از درون مرزهای کشورها فراتر رفته و در سطح جهانی دنبال می‌شود. در همین راستا، قوانین و قواعدی که در داد و ستد داخلی مرسوم بوده، تغییر کرده و به صورت یک نظام استاندارد بین‌المللی خاص، مطرح است. بر این اساس پیشنیاز، یک تجارت و بازرگانی موفق در جهان امروز، شناخت، آگاهی و تسلط کافی بر قوانین تجارت بین‌الملل و ملحقات آن است.

کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی (International business and global)، دارای مزیت‌هایی مانند محتوای ساده، کاربردی و به روز همراه با مثال‌های مستند، معرفی منابع الکترونیکی و آزمون‌های مروری و تحلیلی می‌باشد. این کتاب قابل استفاده به عنوان یک منبع مناسب جهت دانشجویان، اساتید، متخصصان و فعالان حرفۀ تجارت و بازرگانی و است.

این کتاب با تکیه بر تجربیات روزنامه‌نگاری و علمی پیتر زامبورسکی (Peter Zamborsky) در سه قاره، مسائل اصلی را در کسب و کار جهانی خلاصه می‌کند و بینش‌هایی در مورد چگونگی اجرای استراتژی‌های جهانی توسط شرکت‌ها به بهترین نحو ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی می‌خوانیم:

جهانی‌سازی جریان‌های مالی منافع زیادی را به بار آورده است. این اقدام موجب بهبود دسترسی شرکت‌ها به فاینانس یا همان مالیه در سرتاسر جهان شده است. به عنوان مثال، شرکت‌های پیشروی بازارهای نوظهور می‌توانند در لیست بورس‌های اوراق بهادار در کشورهای توسعه یافته قرار گیرند. مثال: گروه TCS و شرکت کارت اعتباری روسیه در فهرست لندن قرار گرفته‌اند. با این وجود، یکسری ریسک‌ها وجود دارند که مربوط به جهانی‌سازی فاینانس هستند. همه‌گیری عبارت است از گسترش سریع یک بحران مالی یا پولی از یک کشور به کشورهای دیگر به واسطۀ ارتباطات مالی جهانی.

کد خبر 33272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =