راه‌اندازی بانک چینی در قشم/ ایجاد شهر پوشاک و مبلمان با مشارکت چینی‌ها

مدیرعامل منطقه آزاد قشم از توافقات لازم برای ایجاد یک شعبه بانک چینی در این منطقه خبر داد و گفت: بررسی های مورد نیاز در این زمینه انجام شده و قرار است این شعبه راه اندازی شود

حمیدرضا مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات ما به حوزه بانکی مربوط می‌شود، اظهار کرد: بعد از سفر هیات چینی به کشور، این مشکل را مطرح کردیم و پس از بررسی‌های انجام شده یکی از بانک‌های خصوصی کشور چین برای این موضوع اظهار علاقه‌مندی کرد که در قشم شعبه دایر کند و به دنبال آن طبیعی است که بخش بیمه این کشور نیز وارد ایران خواهد شد.

وی افزود: اگر بتوانیم این موضوع را ساماندهی کنیم می‌توانیم بازار سرمایه چین را نیز به قشم بیاوریم که تحقیقات لازم در این زمینه درحال انجام است.

مومنی با بیان اینکه محورهای توسعه در منطقه آزاد قشم عمدتا در بخش های نفت، گازو پتروشیمی است، گفت: البته این موضوع به آن معنا نیست که در بخش‌های دیگر ظرفیت نداریم و در بخش دریایی و گردشگری نیز توانایی های بسیار بالایی داریم.

ایجاد شهر پوشاک د رقشم با مشارکت چینی‌ها

مدیر عامل منطقه آزاد قشم همچنین با بیان این‌که با ورود به دوران پساتحریم شاهد حضور هیات‌های مختلف خارجی به کشور هستیم، اظهار کرد: در حوزه صنایع و فولاد، چینی‌ها اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند که در حوزه پوشاک قرار است با همکاری این کشور، شهر پوشاک در قشم دایر شود.

ایجاد شهر مبلمان با همکاری چین

وی ادامه داد: در خصوص مبلمان اداری و منزل نیز قرار است شهری در همین راستا در قشم راه‌اندازی شود که ما بخش خصوصی داخلی را نیز بسیج کردیم تا با آنها همکاری کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان این‌که صنایع دریایی چین ظرفیت بالایی دارد و این کشور در حوزه کشتی‌سازی نیز توانمند است، افزود: چین در زمینه کشتی‌سازی نیز اظهار علاقه‌مندی کرده و در بخش گردشگری هم اقدامات خوبی در دست انجام داریم.

وی در عین حال بیان کرد: قرار است مسابقات فوتبال هنرمندان جهان که از 12 کشور هستند از بیست و چهارم تا پایان بهمن ماه در جزیره قشم برگزار شود.

کد خبر 3345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =