فرمان در دست خودروهای کیفی

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: کیفیت محور کار اصلی خودروسازان است و باید از همان ابتدای طراحی و روش ساخت و فرایندها به کیفیت توجه شود

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: کیفیت محور کار اصلی خودروسازان است و باید از همان ابتدای طراحی و روش ساخت و فرایندها به کیفیت توجه شود.به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت «مهندس محمدرضا نعمت‌زاده» در مراسم آغاز تولید انبوه موتور توربو شارژ افزود: در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که برای صنعت خودرو تدوین شده ، رضایت مشتری و دیدگاه مردم نسبت به خودروی ساخت داخل مد نظر قرار گرفته است.

مهندس نعمت‌زاده گفت: هم‌اکنون 16 الی 17 میلیون خودرو در حال تردد است و خودروسازان بالغ 1.5 میلیون دستگاه خودرو را تولید کرده و به بازار تحویل می‌دهند که قرار است در افق 1404به سه میلیون دستگاه برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: جا دارد که روزانه هزار نفر از خطوط تولید خودرو اعم از دانشجو، کارمند دولت، بازاری و اقشار مختلف در قالب تورهای صنعتی از خطوط تولید خودرو بازدید کنند.
مهندس نعمت‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد:  خودروسازان باید چهره اجتماعی خود را تغییر دهند که این امر با تولید محصول مناسب،‌ کیفیت بالا، تبلیغات درست، ‌خدمات پس از فروش ،‌اطلاع رسانی  دقیق و جامع به مردم و شنیدن انتقادات مردم بدست می آید.
وی  یادآور شد: باید در کنار طراحی فنی خودرو از اساتید به نام ،‌روانشناسان و جامعه‌شناسان در معرفی چهره خوب صنعت خودرو بهره برد که در آن صورت است که مردم در جریان استفاده از خودروی ساخت داخل  به آن افتخار می‌کنند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: باید  طرحی جدید برای صنعت رخ دهد  که دراین راه  قطعه ‌سازان خودرو که جزء خانواده بزرگ صنعت خودرو هستند نیز باید از طریق  کار مشترک با خودروسازان و  با بهره‌مندی از  نیروهای جوان و تحصیلکرده،‌ خودرویی بی‌عبیب و نقص را ارایه دهند.
وی در ادامه  با بیان اینکه در طی دولت یازدهم بطور متوسط هفته‌ای یک بار جلسه با مدیران خودروساز کشور دارم، افزود: تولید خودرو مرغوب و قابل رقابت، کار بسیار مشکلی است  از این رو باید تک تک قطعات بکار رفته در آن دانش‌بنیان بوده چرا که این صنعت نزدیک به صنایع هواپیماسازی است.
مهندس نعمت‌زاده در پایان گفت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مواردی نظیر درون‌زایی و یا استفاده حداکثری از توانایی‌های داخلی همچنین برون‌گرایی یا توجه به خارج ،‌ کسب تجارب و دانش خارجی ، مشارکت و تعامل با جهان، برنامه‌ریزی برای ‌مردمی بودن صنعت خودرو و دانش‌بنیان بودن و اتکای به علم و فناوری روز دنیا ،‌از مواردی است که باید در صنعت خودرو مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 3348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =