حدود ۳۰۰هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی ۹۸، جدید بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که از بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در سال ۹۸، حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید و باقی آن امهال مطالبات و‌ تمدید تسهیلات بود.

به گزارش اگزیم نیوز، فرهاد دژپسند که صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته بانک‌ها بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که از این رقم تنها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان جدید بود و‌ مابقی آن تمدید و امهال مطالبات برای کمک به بخش خصوصی و تولید بود. 
وی افزود: قرار نیست بازار سرمایه جایگزین بازار پول شود. بانک‌ها معوقات زیادی دارند و اگر همین رقم ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی تمدید تسهیلات، نباشد قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش خواهد یافت.
رییس شورای گفت‌وگو تاکید کرد: بانک‌ها برای اینکه مشکلی برای تولید و بخش خصوصی به وجود نیاید، این تسهیلات را امهال کرده‌اند و در قالب تسهیلات جدید ثبت کرده‌اند. 
وی ادامه داد: بانک‌ها عزم خود را برای واگذاری سهام و اموال مازاد خود جزم کرده‌اند و سامانه‌ای را حدود ۱۰ ماه پیش با کمک معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد طراحی کردیم و شما هم کمک کنید تا موانع این موضوع رفع شود.
دژپسند گفت: برای تامین مالی بودجه حاضر نیستیم فشار مالیاتی را بر بخش خصوصی شناسنامه‌دار و خوش حساب افزایش دهیم، آن هم در شرایطی که در سال جنگ اقتصادی قرار داریم.
وی تصریح کرد در صورتی که مودیان مالیاتی، مالیات سال بعد را زودتر پرداخت کنند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک سال ۳ واحد درصد از سود بانکی هم بیشتر است.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: امسال قصد داریم هزار هزار میلیارد تومان تامین مالی داشته باشیم که باید  ۵۰ درصد آن از بازار سرمایه تامین شود.
کد خبر 33483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =