آمریکا مقصد جدید کالاهای ایرانی

تارنمای گمرک آمریکا اعلام کرد که از ۲۱ ژانویه ۲۰۱۶ (اول بهمن ۱۳۹۴) واردات تجاری مواد غذایی و فرش از ایران مجاز می باشد و در نتیجه، نخستین محموله فرش ایران (۱۴ بهمن) وارد آمریکا شد

گمرک آمریکا اعلام کرده است که با اصلاح مقررات تحریم ها و تراکنش های ایران، واردات مواد غذایی برای مصرف انسانی و فرش و سایر کفپوش های منسوج و دیوارآویز از مبدأ ایران مجاز می باشد .خبر وارد شدن اولین محموله فرش ایرانی، به بحث روز تجار و فروشندگان فرش در بازار فرش نیویورک تبدیل شده است و پس از چندین سال ممنوعیت واردات فرش ایرانی، خبر لغو تحریم ها و ورود اولین محموله فرش از ایران، تجار را برای از سرگیری واردات فرش از ایران مصمم تر کرد.
به گزارش اگزیم نیوز علیرضا عبدالله نژاد از تجار صنعت فرش در شهر نیویورک  گفت: بی شک پیشدستی تجار غرب آمریکا (لس آنجلس) در وارد کردن اولین محموله فرش، به اقدام تجار بازار شرق آمریکا (نیویورک) برای داشتن سهمی از این بازار سرعت خواهد داد.
وی افزود: بازرگانان در آمریکا چشم انتظار برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی برای شروع سازمان یافته واردات فرش از ایران می باشند. لس آنجلس تایمز هم با اشاره به ورود نخستین محموله فرش وارداتی ایران به لس آنجلس در چهارشنبه هفته گذشته (14 بهمن) به نقل از یکی از فرش فروشان ایرانی نوشت: شرم آور است که به چنین هنری اجازه ورود به آمریکا داده نمی شد، هنر هیچگاه حد و مرز ندارد.
الکس حلمی به لس آنجلس تایمز گفت: مشتریان ماه ها منتظر فرش های جدید از ایران بودند و در مورد رنگ ها و اندازه های آن پرسش می کردند. بسیاری قصد دارند این هفته فرش های جدید را ببینند .دست اندرکاران صنعت فرش دستباف ایران به بهبود شرایط صادرات فرش پس از رفع تحریم ها در سال 2016 امیدوارند و ‏انتظار دارند جهشی در صادرات این محصول رخ داده و دوباره وارد بازار ‏آمریکا شوند.
در سال های گذشته یک پنجم صادرات فرش ایران به آمریکا بود، اما بعد از ‏اعمال تحریم ها، صادرات این محصول به آمریکا متوقف شد و برای صادرات به سایر ‏کشورها نیز محدودیت هایی در حمل و نقل و انتقال پول وجود داشت که در نهایت منجر به کاهش صادرات شد.
فرش ایران یک برند شناخته شده در بازار آمریکا است و این کشور یکی از بزرگترین ‏مصرف کنندگان فرش دستباف در جهان است که به طور معمول تقاضای زیادی از ‏تولیدات فرش ایران دارد .قبل از اعمال تحریم ها در سال 2010 (1389)، آمریکا بزرگترین وارد کننده فرش ایران بود.‏‎ ‎‏سال 1388 حدود 82 میلیون دلار، یعنی بیش از 16 ‏درصد صادرات فرش ایران به این کشور بود.

 

کد خبر 3356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =