تمرکز بر بهبود فضای کسب و کار

فرهاد دژپسند معتقد است باید به صورت متمرکز برای بهبود فضای کسب و کار چاره اندیشی کرد.

فرهاد دژپسند در نود و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز با حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان قوای مقننه و قضائیه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که باید به طور متمرکز به آن پرداخته شود، بهبود فضای کسب و کار است.

 وی اظهار داشت:خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در این زمینه اقدامات مهم و ارزشمندی انجام شده است.

 دژپسند گفت:ایجاد پنجره واحد صدور مجوز های شروع کسب و کار یکی از این اقدامات بود که طول زمان فرآیند صدور مجوز ها را از ۷۲.۵روز به سه روز کاهش داد.

 به گفته وزیر اقتصاددر حال حاضر در سامانه G4B (درگاه ملی مجوز های کشور) زمان صدور مجوز ها از ۵۵ روز در تیر ماه ۱۳۹۸ به چهار روز در اردیبهشت ۱۳۹۹ کاهش یافته است که این دست آورد بسیار خیره کننده و تحولی اساسی محسوب می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن به فعالان این عرصه راهبردی، امیدوارم روزی فرا رسد که عزیزان فعال در این بخش بدون  دغدغه  فعالیت کنند و جامعه ایران نیز از برکات آن بهره مند شود.

وی در ادامه این نشست به نقش گمرک در تسهیل واردات و صادرات اشاره کرد و گفت: گمرک از طریق تسهیل فرایند تجارت خارجی هم محرک تولید در کشور و هم روان ساز صادرات و واردات  است. 

 وزیر اقتصاد بیان داشت: بحمدالله با تلاش های صورت گرفته گمرک جمهوری اسلامی ایران  در راستای تسهیل تجارت خارجی عملکرد خوبی در حذف کنترل‌های فیزیکی و مزاحم داشته است و پیاده سازی گمرک هوشمند که بطور جدی در دستور کار گمرک است که به زودی کامل خواهد شد که این مهم سبب تسهیل تجارت کالاها و خدمات در کشور می شود.
 وزیر اقتصاد معتقد است حمایت از تولید بدون توجه به محیط کسب و کار ابتر خواهد ماند و در این رابطه آنچه به عنوان یک مبنا می تواند مورد توجه قرار گیرد؛ بهبود فضای کسب و کار با در نظر گرفتن مراحل پسینی و پیشینی تولید در کشور است.  البته این تنها خاص بخش صنعت و معدن نیست بلکه یک ضرورت برای همه بخش های اقتصاد است.
 
 
 
کد خبر 33600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =