تداوم چالش انتقال ارز به رغم رفع تحریم ها

عضو هیأت نمایندگان اتاف ایران معتقد است اگرچه مشکل سوییفت برطرف شده و گشایش اعتبار صورت می گیرد اما هنوز انتقال ارز به سهولت صورت نمی گیرد

فعالان اقتصادی کشور به ویژه صادرکنندگان محصولات غیرنفتی با ابراز گلایه از عدم امکان انتقال پول به کشور می گویند مشکل انتقال پول به رغم آن که شرایط بعد از رفع تحریم ها مهیا شده همچنان پابرچا است. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، بعد از ابراز نگرانی ها از راه اندازی سوییفت، این دومین چالش بعد از برجام برای انتقال ارز ناشی از فروش کالاها به کشور است. امروز اسدالله عسگر اولادی اعلام کرده است که فعالان بخش خصوصی در حال رایزنی هستند تا مشکل را با بانک مرکزی حل کنند. به گفته وی این تنها بانک ها هستند که مراوداتشان با بانک های خارجی تا حدی برقرار شده و هنوز چالش مراودات بخش خصوصی با شرکای خارجی پابرجا است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر فقط سوئیفت باز شده و گشایش اعتبارها انجام می‌شود، ولی هنوز مبادلات ارزی به داخل کشور و از داخل به خارج کشور ممکن نیست. وی با تصریح اینکه تنها مشکل انتقال پول ایرانی‌ها بین بانک‌های دیگر کشورها رفع شده گفت: در حال حاضر امکان انتقال ارز متعلق به ایران از یک بانک خارجی به بانک خارجی دیگر ممکن است ولی هنوز مبادلات ارزی به داخل کشور امکان پذیر نیست. عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: برای حل این موضوع صحبت هایی را با بانک مرکزی انجام داده ایم و آنها می‌گویند ظرف چند روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

کد خبر 3373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =