پیمان پولی بین ایران و روسیه به زودی برقرار نمی‌شود

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: نمی‌توان انتظار داشت به زودی پیمان پولی بین ایران و روسیه برقرار شود اما هر دو کشور برای به نتیجه رسیدن این پیمان عزم جدی دارند

قدیر قیافه درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت پیمان پولی بین ایران و روسیه و زمان اجرایی شدن آن اظهار کرد: مقامات هر دو کشور مصمم هستند که پیمان پولی بین دو کشور برقرار شود اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که در حال حاضر روبل روسیه از قدرت سابق برخوردار نیست و به تعبیر دیگر نیز ریال ایران هم این وضعیت را دارد.

وی افزود: اقتصاد ایران و روسیه تحت تاثیر متغیرهایی مانند نرخ دلار و نفت قرار دارد و همچنین نرخ ارز هر دو کشور تاثیر بسیار جدی از قیمت حامل‌های انرژی می‌پذیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: از این جهت به نظر می‌رسد هر دو کشور برای برقراری این پیمان پولی با تاخیر اقدام کنند و برای همین نمی‌توان در آینده بسیار نزدیک منتظر به نتیجه رسیدن آن بود اما هر دو کشور عزم جدی برای برقراری پیمان پولی بین یکدیگر را دارند.

قیافه گفت: باید به این نکته نیز توجه کنیم که اگر قرار باشد مبادلات تجاری بر اساس ریال و روبل انجام شود، مبنای معامله نرخ روز ارز است؛ به این معنی که ملاک تعیین قیمت کالا همان ارزهای معتبر بین‌المللی خواهد بود و فقط پولی که مبادله می‌شود ریال و روبل خواهد بود.

کد خبر 3376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =