توربین های ایرانی در راه بازارهای آسیایی

مدیرعامل گروه مپنا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز اظهار کرد: دانش فنی ساخت بسیاری از توربین ها در کشورمان بومی شده است و خوشبختانه با همکاری شرکت های صاحب نام بین المللی به دنبال حضور در بازارهای آسیائی و تامین توربین های مورد نیازشان هستیم.

صادرات انواع توربین به کشورهای آسیائی به عنوان یک راهبرد از اولیویت های گروه مپنا است. مدیرعامل گروه مپنا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز اظهار کرد: دانش فنی ساخت بسیاری از توربین ها در کشورمان بومی شده است و خوشبختانه با همکاری شرکت های صاحب نام بین المللی به دنبال حضور در بازارهای آسیائی و تامین توربین های مورد نیازشان هستیم.

 عباس علی آبادی افزود: تاکنون در زمینه صادرات توربین به کشورهای عراق و سوریه و نیز تجهیزات توربین به عمان و اندونزی عملکرد قابل قبولی را داشته ایم و در دوران پسا تحریم به دنبال افزایش صادرات خدمات و فنی و مهندسی به کشورهای  دیگر به ویژه کشورهای آسیائئ هستیم.

وی تصریح کرد: سطح دانش فنی و توان ساخت توربین در ایران اکنون به حدی رسیده که ایران می‌تواند انواع توربین‌ در ‌ کلاس های مختلف را با بالاترین کیفیت بسازد .

 وی با بیان این که با صادرات خدمات فنی و مهندسی می توانیم جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان ارتقا دهیم گفت: با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و متعهد و نیز با وجود زیرساخت های مطلوب در کشورمان  بزودی ایران به قطب بزرگ صنعتی منطقه تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل گروه مپنا چندی پیش نیز به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزین نیوز گفته بود: مپنا آمادگی دارد تا در دوران پسا تحریم، صادرات انواع خدمات فنی و مهندسی را افزایش دهد .

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به این که رقابت با خارجی ها دربازارهای داخل کشور مشکل شده است گفته بود: تعرفه ها در ایران به خصوص برای تجهیزات و قطعات نیروگاهی بسیار پایین است در حالی که تولید کننده داخلی از چند جهت تحت فشار است و چون برای واردات مواد اولیه باید هزینه گمرک پرداخت کند ونیز باید مالیات نیز بپردازد.

علی آبادی با بیان این که افزایش تعرفه واردات یکی از راه های افزایش درآمد دولت، ایجاد اشتغال و حمایت از صنعت داخلی است گفته بود: اگر رقم تعرفه به درستی تعیین نشود تولید کننده داخلی از فعالیت باز خواهد ماند. 

کد خبر 3390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =