دو غول سیمانی در راه ایران 

مدیرعامل سیمان خوزستان از گفتگو با دو شرکت لافارژ و هلسیم برای بازگشت به ایران بعد از اجرایی شدن برجام خبر داد 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، مدیرعامل سیمان خوزستان از تغییر فضا و رونق اقتصادی صنعت سیمان در پساتحریم خبر داد. به گفته مرتضی لطفی، تدبیر و تلاش هیات دیپلماسی کشور الحمد الله به سرانجام رسید و برجام عملیاتی و تحریم ها برداشته شد و طبیعی است که باتوجه به این که در یک دهه گذشته تحریم های ظالمانه امکان مراودات بین المللی وجود نداشت و حالا با رفع تحریم ها این موانع کنار رفته است و این می تواند امکانات مناسب و فرصت های جدید بسیاری را ایجاد کند.

وی معتقد است در صنعت سیمان پیش از این که با تحریم مواجه شویم شرکت هایی از فرانسه و سوییس که به عنوان پیشرانان این صنعت در جهان شناخته می شوند ابراز تمایل کرده بودند که در حوزه مالکیت، سرمایه گذاری و تجارت مراوداتی را با ما داشته باشند حتی با شرکت بین المللی لافارژ که بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده سیمان و بتن هست تفاهم نامه ای را هم 5،6 سال پیش امضا کردیم که تحریم ها مانع اجرای آن شد و حالا باتوجه به رفع تحریم ها ابراز تمایل هایی از سوی شرکت های مختلف شده است.

وی ادامه داد: ما درسال های گذشته ظرفیت های خوب و کافی در کشور ایجاد کرده ایم که امکان سرمایه گذاری در آن ها وجود دارد. الان توجه ویژه شرکت های بزرگ تولیدکننده سیمان در جهان به بازار مصرف کشورهای همسایه ایران است که در سال های گذشته درگیر جنگ بوده اند و الان در دوران بازسازی و توسعه و عمران هستند و نیاز به سیمان و... دارند و طبیعتا این شرکت ها برای این که بازار این کشورها را در اختیار داشته باشند با شرکت های ایرانی مشارکت خواهند داشت و برای سرمایه گذاری ورود پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل سیمان خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا با شرکت های خارجی قرار دادهایی در هفته های گذشته امضا شده گفت: با دو شرکت لافارژ و هلسیم مذاکراتی در 20 روز گذشته و بعد از اجرایی شدن برجام صورت گرفته است، نمایندگان این شرکت ها به ایران آمدند، انجمن کارفرمایان صنعت سیمان به این موضوع ورود پیدا کرده است و امیدواریم این مذاکرات به نتایج نهایی برسد.

به گفته لطفی، الان راه اندازی یک واحد یک میلیون تنی 140 میلیون دلار سرمایه لازم دارد ولی من فکر کنم اگر شرکت های خارجی الان بخواهند ورود پیدا کنند در واحدهای موجود شراکت خواهند کرد که معمولا بیش از 20 تا 30 درصد نخواهد بود.

کد خبر 3391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =