زمینه های توسعه ای و فنی همکاری مشترک ایران و ایتالیا

محمود حجتی در دومین همایش مشترک ایران و ایتالیا از رشد زمینه های مشترک کشاورزی دو طرف به خصوص در زمینه های فنی و تکنولوژیکی خبر داد

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی از تدوین یک برنامه بلندمدت برای همکاری در بخش های مختلف اقتصادی بین ایران و ایتالیا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز حجتی روز سه شنبه در دومین همایش فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا افزود: ظرفیت های فراوانی برای همکاری های اقتصادی بین ایران و ایتالیا وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد. وی تولید محصولات ارگانیک کشاورزی را بستری مناسب برای افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد.
وزیر جهادکشاورزی تولید داروهای گیاهی را یکی دیگر از بسترهای مناسب برای گسترش همکاری های اقتصادی ایران و ایتالیا برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود یک هزار و 450 گیاه دارویی شناخته شده در ایران بستر مناسبی برای توسعه فعالیت ها در بخش کشاورزی است.
حجتی توجه به مکانیزاسیون در کشاورزی را یکی دیگر از زمینه های مناسب برای همکاری ایران و ایتالیا در بخش کشاورزی عنوان کرد.
وزیر جهادکشاورزی مدیریت پس از تولید را با توجه به خام فروشی محصولات کشاورزی در همکاری های اقتصادی دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید برای شکل گیری این مدیریت برنامه ریزی صورت گیرد.
وی تکمیل زنجیره های صادراتی محصولات کشاروزی را یکی دیگر از بسترهای مناسب برای همکاری های اقتصادی ایران و ایتالیا عنوان کرد و توجه به فناوری های مدیریت آب را با توجه به اینکه کشور ایران دچار کمبود آب است زمینه بسیار مناسبی برای توسعه همکاری های دو جانبه ایران و ایتالیا دانست.
 

 

کد خبر 3393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =