گام اول غول های ژاپنی در ایران

شرکت های نیپون استیل،‌ هلدینگ های میتسوبیشی،‌ کاوازاکی، توشیبا،‌ جِی جی سی و... همراه با مدیران ارشد وزارت انرژی، صنعت،‌معدن و تجارت ژاپن و نِدو (NEDO) به عنوان سازمان توسعه فناوری انرژی و صنعت ژاپن در پی عقد قرارداد با ایران هستند

هیاتی از بزرگ ترین شرکت های ژاپنی آمادگی خود را برای تامین مالی و مشارکت در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام کردند. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز،‌ مدیران شرکت های نیپون استیل،‌ هلدینگ های میتسوبیشی،‌ کاوازاکی، توشیبا،‌ جِی جی سی و... همراه با مدیران ارشد وزارت انرژی، صنعت،‌معدن و تجارت ژاپن و نِدو (NEDO) به عنوان سازمان توسعه فناوری انرژی و صنعت ژاپن، در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی خود برای تامین مالی و مشارکت در سطوح مختلف پروژه های معدنی و صنایع معدنی در امور مهندسی و طراحی،‌ اجرا،‌ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی خبر دادند.

نماینده وزارت انرژی،‌ صنعت معدن و تجارت ژاپن در این دیدار تاکید کرد که قراردادهای این شرکت ها ،‌ مورد حمایت دولت ژاپن است و حمایت های لازم برای تامین مالی و ارایه فناوری های جدید صورت می گیرد. وی تصریح کرد: اکنون با اجرایی شدن برجام،‌ شرایط تغییر کرده و آماده افزایش همکاری ها با ایران در بخش های بانکداری،‌ فناوری روز،‌ ماشین آلات، انرژی، ‌تحقیق و توسعه،‌ آب و محیط زیست‌ نیز هستیم.
همچنین ارایه جدیدترین فناوری در بخش های تولید محصول و تامین انرژی از دیگر پیشنهادهایی بود که از سوی غول های ژاپنی ارایه شد.
رییس هیات عامل ایمیدور نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت کاهش مصرف انرژی گفت: استفاده از فناوری های جدید که به کاهش مصرف انرژی بینجامد جزو اصول برنامه ریزی بخش معدن و صنایع معدنی ایران است که توسط ایمیدرو پیگیری می شود.
مهدی کرباسیان با اشاره به برنامه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران افزود: برای اجرایی شدن برنامه ها،‌ باید دیدارهای جداگانه و رو در رو گذاشته تا اهداف مورد نظر برای همکاری ها محقق شود. وی تاکید کرد: امور زیربنایی همچون احداث بنادر و اسکله اختصاصی برای مناطق صنایع انرژی بر،‌ از جمله دیگر راه های همکاری دو طرف خواهد بود.
در این نشست اردشیر سعدمحمدی مشاور عالی اجرایی رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به روز شدن تجهیزات و ماشین آلات معدنی ایران از جمله دامپ تراک ،‌ شاول،‌ سیستم های تولید فولاد و آلومینیوم،‌ فولاد، ‌مس و... از اولویت های بخش معادن و صنایع معدنی ایران است.
عبدالمجید شریفی مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز توسعه همکاری ها ایران و ژاپن برای تامین مالی طرح ها را گام بزرگی برای توسعه همکاری های دو طرف خواند.‌
همچنین محمد آقاجانلو مدیر صنایع معدنی ایمیدرو،‌ ایجاد کارخانه های جدید تولید آلومینا و آلومینیوم را از جمله اهداف صنایع معدنی کشور ذکر کرد و گفت: احداث نیروگاه در کناردست کارخانه های آلومینیوم و استفاده از فناوری کاهش مصرف انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 3396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =