همکاری ایران و تایلند در زمینه سرمایه‌گذاری بنگاه‌های کوچک

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران و تایلند می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های کوچک و زودبازده همکاری‌ مشترکی داشته باشند

محسن جلال پور صبح امروز در دیدار با معاون وزیر بازرگانی تایلند گفت: سابقه روابط تجاری ایران و تایلند به 60 سال پیش باز می‌گردد که سنگ بنای این روابط را یک تاجر سرشناس ایرانی به نام شیخ احمد قمی بنا نهاد.

وی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط با بلوک شرق جزء سیاستهای استراتژیک ایران است، گفت: اتحادیه اقتصادی آ سه‌  آن پنجمین اقتصاد بزرگ دنیاست که اهمیت ویژه‌ای برای کشور ما دارد و تایلند نیز به عنوان موسس این اتحادیه دومین قدرت اقتصادی در این حوزه محسوب می‌شود که می‌تواند به عنوان شریک راهبردی برای ایران محسوب شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از اینکه علیرغم ظرفیت‌های دو کشور، سطح روابط اقتصادی به هیچ وجه قابل قبول نیست، تصریح کرد: سهم ایران از بازار 200 میلیارد دلار تایلند فقط 99 میلیون دلار است و سهم تایلند نیز از بازار 78 میلیارد دلاری ایران فقط 115 میلیون دلار است.

جلال پور گفت: هدف گذاری ما رسیدن به حجم روابط تجاری یک میلیارد دلاری بین دو کشور در 3 سال آینده است و امیدواریم تا 7 سال آینده نیز این رقم به 3 میلیارد دلار برسد.

به گفته رئیس اتاق ایران، قیر، مشتقات نفتی، مواد اولیه پلاستیک، مس و کود شیمیایی به حجم 60 میلیارد دلار بخشی از نیاز تایلند را از طریق ایران تأمین می‌کند.

همچنین تایلند می‌تواند در حوزه محصولات الکترونیک، سخت‌افزار، کامپیوتر و قطعات خودرو بخشی از بازار ایران را در اختیار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بنگاه‌های کوچک و SME ها اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در این بنگاه‌ها هم اشتغالزایی بیشتری در پی دارد و هم در کوتاه مدت می‌توان به نتیجه مطلوب رسید مضاف بر اینکه ایران و کشورهای اطراف ظرفیت بازار 400 میلیون نفری را دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری مشترک و تولید کالا، آن را به این بازارها صادر کرد.

کد خبر 341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =