اقتصاد جهان تا مدت ها به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی گردد

مدیرعامل دویچه بانک در اجلاس بانکداری هندلزبلات در فرانکفورت گفت:« رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا سخت است و سال‌ها طول خواهد کشید. این اتفاق امسال یا سال آینده نخواهد افتاد».

 به گزارش اگزیم نیوز از راشاتودی، کریستین سویینگ، مدیرعامل دویچه بانک در یک دورنمای بدبینانه دیگر نسبت به اقتصاد جهان هشدار داد بهبودی اقتصاد جهان از بحران کرونا بیشتر از آنچه انتظار می‌رود طول خواهد کشید.

وی در اجلاس بانکداری هندلزبلات در فرانکفورت به حاضرین گفت:« رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا سخت است و سالها طول خواهد  کشید. این اتفاق امسال یا سال آینده نخواهد افتاد».

 طبق گفته سویینگ، در شرایطی که برخی بخش‌های اقتصاد کاملاً عملیاتی نشده اند، برخی بخش ها با 70 تا 90 درصد از ظرفیت خودفعالیت می کنند. اکثر شرکت ها باید تا مدت ها با کاهش فروش سر کنند». وی اضافه کرد اقتصاد بالاخره رونق میگیرد ولی به تدریج ونه در تمام صنایع.

 این سخنرانی در شرایطی صورت گرفت که همه گیری ویروس کرونا هر روز کشورهای بیشتری را وارد رکود می کند. استرالیا که توانستبا موفقیت از رکود عمیق بحران مالی 2008 بیرون بیاید، یکی از آخرین کشورهایی بود که به لیست اقتصاد های دارای رکود اضافه شدهاست. آمریکا، انگلیس و اقتصادهای بزرگ اروپا قبلاً در این لیست قرار گرفته بودند.

کد خبر 34109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =