تولید ۹.۲ میلیون تن شمش فولادی در ۵ ماهه اول سال ۹۹

واحدهای تابعه سازمان ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی در پنج ماهه امسال ۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۰۳ تن شمش فولادی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش عملکرد را نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم نیوز از ایرنا، برپایه آمار عملکرد فولاد مبارکه(هرمزگان+سبا)، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد بردسیر، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، آهن و فولاد ارفع، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان در مرداد ماه در مجموع یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۷۶ تن شمش فولادی تولید داشتند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته دو درصد رشد  نشان می‌دهد.

تولیدات فولادی نیز در پنج ماهه امسال به رقم ۶ میلیون و سه هزار و ۹۸۰ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از افزایش بازدهی دو درصدی حکایت دارد.

میزان تولیدات فولادی واحدهای فولاد مبارکه، ذوب آهن، آذربایجان، خراسان، آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد بناب در مرداد ماه به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۱ تن رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال چهار درصد رشد دارد.

ایران دهمین فولادساز جهان در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف‌گذاری کرده که از این رقم ۳۰ تا ۳۵ میلیون تن برای مصرف داخلی و بقیه برای صادرات پیش‌بینی شده است.

آمارهای صادرات بخش معدن و صنایع معدنی گویای آن است که سهم فولاد از ارزش کل صادرات این بخش ۴۰ تا ۴۵ درصد است.

ایران در اوایل دهه ۹۰ سالیانه بطور متوسط پنج تا هفت میلیون تن واردات فولاد داشت و اکنون حدود چند صد هزار تن فولادهای مخصوص وارد می‌کند و بقیه نیاز در داخل تامین می‌شود و سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد ثبت شد.

بررسی آمارهای پارسال نشان می‌دهد که حدود هفت میلیون تن شمش و سه میلیون تن تولیدات فولادی به ده‌ها کشور بازار هدف صادر شده است.

کد خبر 34125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =