مجوزهای مخل کسب‌وکار در خارج از وزارت صنعت شناسایی شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فهرست کاملی از مجوزها، رویه‌ها و مقررات مخل کسب‌وکار این بخش با همکاری اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دیگر تشکل‌ها و انجمن‌ها شناسایی و برای هر مورد پیشنهاد اصلاحی آماده شد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در کارگروه پایش فضای کسب‌وکار، افزود: بسیاری از موضوعاتی که موجبات گلایه و ناراحتی فعالان بخش تولید و تجارت را فراهم کرده، به خارج از اختیارات و وظایف وزارتخانه مرتبط است که ما موظف به پیگیری و حل آنها هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در عین حال بیان‌داشت: برخی مشکلات و رویه‌ها نیز مرتبط با داخل وزارتخانه است که باید اصلاح شود.

زرندی خاطرنشان‌کرد: شرایط کشور نیز سبب شده در برخی زمان‌ها تصمیمات خاصی گرفته شود که مورد رضایت فعالان این بخش نبوده، اما باید تلاش کنیم از صدور بخشنامه‌های متعدد جلوگیری و رویه‌ها تسهیل شود.

وی ادامه‌داد: آنچه در اختیار وزارتخانه است به طور جدی دنبال می‌شود، باید رویه‌ها و قوانین را شفاف و به همه ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی کنیم.

این مقام مسوول تأکیدکرد: دولت الکترونیک و بستر مناسب خدمات در وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقدامات مهمی است که در حال انجام است.

روز گذشته و در همین راستا بازنگری در دستورالعمل اعمال محدودیت حداقل ظرفیت به منظور صدور جواز تاسیس برای سرمایه‌گذاری‌های جدید به سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استانی ابلاغ شد.

کد خبر 36336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =