اهداف مشترک صنعتی و معدنی ایران و صربستان

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: انجام سرمایه گذاری های مشترک در بخش های صنعتی و معدنی و توسعه تعاملات در بخش کشاورزی به عنوان بستر همکاری های آینده میان ایران و صربستان محسوب می شود

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در دیدار خانم «مایا گویکوویچ» رئیس مجلس شورای ملی جمهوری صربستان با وی در محل این وزارتخانه افزود: تجارت، گردشگری بخش فرهنگی، توسعه علمی و تحقیقاتی، مبادله اساتید و دانشجویان در رشته های مختلف به عنوان دیگر زمینه های همکاری دو طرف به حساب می آید.
وی تاسیس شرکت های مشترک در پروژه های زیربنایی یا در دیگر کشورهای هدف را مهم دانست که می تواند ضامن توسعه مناسبات دو کشور باشد.
نعمت زاده، ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور را یادآورشد و افزود: افزایش سطح مبادلات اقتصادی ایران و صربستان می تواند همسو با روابط سیاسی دو طرف ارتقا یابد.
به گفته نعمت زاده، تهران و بلگراد از ظرفیت های فراوانی برخوردارند که باید بیش از پیش به آن توجه و در این مسیر تلاش شود تا در کمیسیون مشترکی که در دسامبر(10 آذر تا 10 دی) در ایران برگزار خواهد شد، تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: توافق های متعددی بین دو کشور انجام شده و باید تلاش شود تا این توافقها در بخش اقتصادی، اجرایی شود.
براساس این گزارش خانم مایا گویکوویچ رئیس مجلس شورای ملی جمهوری صربستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل از ارتقای سطح روابط و مبادلات اقتصادی دو کشور تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا علاوه بر افزایش سطح روابط پارلمانی دوجانبه، بتوان روابط تجاری و گردشگری خود با ایران را گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه همکاری های دو کشور اکنون در سطح پایینی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری کمیسیون مشترک، بتوان به توافق نامه های خوبی دست یافت و در این میان سرمایه گذاری در کشور های هدف نیز به عنوان یکی از محورها ی مورد بررسی محسوب می شود.
هیات بلند پایه اقتصادی ایران به سرپرستی ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دهه سوم شهریورماه امسال در سفر به بلگراد، در مورد توسعه همکاری های پتروشیمی، راه و ساختمان، پل سازی، گردشگری و ورزش با طرف های صربستانی مذاکره کرد.
قرار است چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و صربستان آذرماه جاری در تهران برگزار شود.

کد خبر 364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =