۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
موافق ارز چند نرخی نیستیم

وزیر صمت گفت: بعنوان وزارتخانه‌ای که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را پوشش می‌دهد موافق ارز چند نرخی نیستیم، اما به هرحال تابع نظر مجلس و دولت در این باره هستیم.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، علیرضا رزم حسینی در حاشیه نشست با معاون و مدیران سیاسی صدا و سیما در جمع خبرنگاران افزود: در چند نرخی بودن ارز هم تولید کننده زیان می‌بیند و هم مردم، ضمن اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری نیز از دست می‌رود، زیرا سرمایه گذار نمی‌داند با چه نرخی سرمایه گذاری و کالا را تولید کند و با چه نرخی آن را بفروشد.

وی اضافه کرد: بعنوان وزارت صنعت به همراه وزارت جهاد کشاورزی که بخش بزرگی از اقتصاد و رشد اقتصادی را به خود اختصاص دادیم، افزایش صادرات اخیر را با بسته جدید دولت محقق کردیم و صادر کنندگانی را که پرونده شان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی بود به بخش اقتصاد وارد کردیم که آن‌ها هم تعهد ارزی خود را از طریق تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم و کارخانجات انجام دادند.

رزم حسینی گفت: بودجه کلی دولت به مجلس ارائه شده و مجلس طبق قانون می‌تواند هر گونه اصلاحات را در آن انجام دهد ضمن اینکه مذاکراتی هم صورت گرفته و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز مرتب در نشست‌ها با مجلس حضور دارد.

وزیر صمت افزود: با وزارت جهاد و بانک مرکزی درباره تامین کالاها به ویژه کالاهای اساسی هماهنگ هستیم و با این هماهنگی‌ها تولید کنندگان و کارآفرینان موفق شدند هم تحریم‌ها را دور بزنند و هم به فراوانی کالا و افزایش تولید بپردازند.

آقای رزم حسینی ادامه داد: بعنوان تامین کننده کالاهای اساسی باید بگویم که هم ذخایر خوبی داریم هم کالاها به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و هم عرضه‌های خوبی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: به دلیل دو نرخی بودن ارز، برخی چالش‌ها در بازار بوجود آمده که اگر مجلس به تصمیم جدی در این باره برسد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

کد خبر 38985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =