نقش مهم اشتراک گذاری اطلاعات در رقابت پذیری بازارهای جهانی

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر نقش مهم اشتراک گذاری اطلاعات در دنیای امروز، گفت: رونمایی از سایت جدید اگزیم نیوز می تواند به آگاهی بیشتر از محصولات ایرانی و قدرت رقابت آنها در بازارهای جهانی و صادراتی کمک کند.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، دکتر شاپور محمدی که صبح امروز (چهارشنبه)در وبینار رسانه و نهادینه سازی تجارت و صادرات و همچنین مراسم رونمایی از سایت جدید پایگاه خبری اگزیم نیوز سخن می‌گفت، اظهار داشت: تاکنون مقالات متعددی در دنیا در خصوص دلایل رشد صادرات و تاثیر آن بر افزایش اقتصادی کشورهای مختلف دنیا نوشته شده بطوری که بسیاری از این کشورها عامل اصلی افزایش رشد اقتصادی خود را صادرات می دانند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها بدنبال آن هستند تا رشد اقتصادی آنها برون گرا بوده و از محل صادرات تامین شود، در ایران نیز رهبر معظم انقلاب به ویژه با ابلاغ محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی بر برون‌زایی رشد اقتصاد کشور و صادرات غیرنفتی تاکید کرده‌اند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه صادرات علاوه بر ارزآوری برای کشور باعث مازاد سرمایه‌گذاری و در نتیجه رشد اقتصادی کشور خواهد شد، تصریح کرد: صادرات منجر به افزایش تحقیق و توسعه شده و کمک می کند تا تولیدکنندگان در فضای رقابتی جهان، افزایش کیفیت تولیدات خود را دنبال کرده و بدنبال ارتقا کیفیت محصولاتشان باشند.

محمدی نقش مهم اشتراک گذاری اطلاعات در دنیای امروز و اثرگذاری رسانه ها در این خصوص را یادآور شد و گفت: سایت های تخصصی مانند اگزیم نیوز می توانند نقشی موثر درباره اشتراک گذاری اطلاعات داشته باشند. جهان امروز، عصر ارتباطات نامگذاری شده و اگزیم نیوز و سایت های مشابه تخصصی در حوزه اقتصاد شبکه ای می توانند ارزش‌های مهمی را با مخاطبین تخصصی خود به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: اقتصاد شبکه اگرچه مختصات ویژه خود را دارد اما بخش مهمی از اقتصاد شبکه برپایه اقتصاد اطلاعات استوار است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: رونمایی از سایت جدید اگزیم نیوز می تواند از نظر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به ایجاد زبان واحد بین صادرکنندگان ایرانی و واردکنندگان کالا از ایران کمک کرده و به آگاهی بیشتر از محصولات ایرانی و قدرت رقابت آنها در بازارهای جهانی منجر شود.

محمدی با اشاره به آغاز به کار اگزیم نیوز در سال ۱۳۹۴ با هدف اطلاع رسانی دقیق در حوزه صادرات، خاطرنشان کرد: این سایت خبری پیش از این نیز فعالیت داشته اما رونمایی امروز در جهت تقویت، به روز رسانی و فعال تر کردن آن است.

وی با بیان اینکه در صورت فراهم بودن شرایط بین المللی در سال های آینده با یک جهش صادراتی روبه رو خواهیم شد، تصریح کرد: برای اطلاع رسانی دقیق در خصوص این موضوع از امروز باید استراتژی های مناسبی را دنبال کرد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی همچنین با قدردانی از علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات برای کمک به راه اندازی و حمایت از اگزیم نیوز، گفت: این پایگاه خبری می تواند نقشی بسیار سازنده در کمک به صادرکنندگان و واردکنندگان کشور داشته باشد و همگام با رسانه هایی همانند ایبِنا در بخش های تخصصی فعال باشد.

محمدی همچنین با قدردانی از اقدامات مینا ساعتچی به عنوان مدیر مسئول پایگاه خبری اگزیم نیوز اظهار داشت: خانم ساعتچی همواره در توسعه بخش رسانه، شبکه های اجتماعی و نحوه اطلاع رسانی پیشرو بوده و امیدوار هستم که تعامل بین رسانه های فعال در بازار پول به فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از خدمات بانکی منجر شود.  

کد خبر 39229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =