معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی در نشست‌ تجاری با هند

با برگزاری نشست برخط ایران و هند در حوزه‌های دانش بنیان در روز ۱۲ بهمن ماه امسال محصولات با قابلیت صادرات به طرف مقابل معرفی خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز از ایسنا، از ۱۲ بهمن ماه ۹۹، نشست‌های تجاری آنلاین ایران و هند در حوزه‌های دانش‌بنیان، با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری و کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران برگزار خواهد شد و متقاضیان برای شرکت در این نشست تا ۲۲ دی‌ماه جاری مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

سید مجتبی قدمگاهی، مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران-هند، با بیان اینکه این کشور بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا را دارد، گفت: هند سومین کشور دنیا از لحاظ تولید ناخالص ملی(GDP) است که طی ۶ سال گذشته رشد تولید ناخالص ملی آن بصورت پی در پی و با شیب مثبت اتفاق افتاده است و تورم پایین (۴٫۵ درصدی) به نسبت دیگر کشورهای در حال توسعه، و رشد اقتصادی چشمگیر ۷٫۵ درصدی از دیگر ویژگی‌های اقتصاد هندوستان است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۷۰ میلیارد دلار واردات هندی­‌ها نشان از تشنگی و بزرگی این بازار غول‌پیکر است، یادآور شد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا تولیدکننده‌ و فناور ما بتواند در یک شرایط امن و با برنامه­‌ریزی درست به بازار هند ورود پیدا کند.

قدمگاهی خاطر نشان کرد: این نشست بصورت مجازی برگزار خواهد شد و ما تا آخرین قدم صادرات همراه شرکت­‌های ایرانی خواهیم بود و با داشتن امکانات خود در کشور هند سعی خواهیم کرد محصولاتی که شأنیت صادرات داشته باشند را به بهترین نحو برای مشتریان هندی ارائه و تبلیغ کنیم.

بر اساس اعلام ستاد نانو، به گفته مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران-هند، این نشست در حوزه های مختلف نانو، عمران و ساخت، خودرو و صنایع وابسته، صنایع کامپوزیت و مواد پیشرفته، صنایع و محصولات پلیمری، صنایع داروهای گیاهی و صنعتی، سلامت و بهداشت و تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات و پویانمایی برگزار خواهد شد.

کد خبر 39392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =