افزایش ۸۰ درصدی قیمت لاستیک در سال جاری

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران با بیان آنکه امسال دو مرحله قیمت لاستیک بالا رفته است، گفت: این محصول ابتدا ۳۰ درصد گران شد و یک ماه پیش نیز افزایش نرخ ۵۰ درصدی را تجربه کرد یعنی در عمل ۸۰ درصد رشد قیمت لاستیک را امسال شاهد بودیم.

به گزارش اگزیم نیوز؛ داود سعادتی نژاد، با اشاره به شرایط حاکم بر بازار لاستیک، یادآور شد: افزایش قیمت لاستیک کارشناسی نبوده و از فعالان این صنف نظر نخواستندو انجمن تولیدکنندگان این قیمت را تصویب کرده به طوری که حتی سازمان حمایت نیز در نرخ گذاری دخیل نبوده است.

وی افزود: درسامانه‌ فروش برای این محصول، لاستیک‌های پراید و پژو زیاد است و تقاضا نیز برای آن وجود دارد ولی بقیه لاستیک‌ها مشتری ندارند و لاستیک‌های دپو شده حتی زیر قیمت دولتی در بازار به فروش می روند که انجمن نظارتی بر آن ندارد.

این فعال بخش خصوصی  با بیان اینکه برای لاستیک های دست دوم تقاضایی وجود ندارد، افزود: وقتی متقاضی می تواند لاستیک نو با قیمت مصوب تهیه کند؛ دیگر لاستیک دست دوم نمی خرد، مگر اینکه خودروی ثابت که مصرفی نداشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تصریح کرد: قبلا در بازار بنکدار، فعالان این صنف، عمده فروش و خرده فروش بود اما متاسفانه این حالت از بین رفته و همه عمده فروشان به خرده فروش تبدیل شده اند؛ زیرا ساز و کار فروش به سامانه ها محول شده و خرده فروشان نیز مغازه خود را بسته اند؛ زیرا جایی نیست که لاستیک تهیه کنند.

 

 

کد خبر 39455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =