مواداولیه برای تولید لوازم خانگی وجود ندارد

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه واحد تولیدی باید از تامین مواد اولیه اطمینان داشته باشد، گفت: در تامین مواد اولیه فولاد، ورق و مواد پتروشیمی بی نظمی و کمبود شدیدی دیده می شود.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل مهر، عباس هاشمی در مورد وضعیت تولید لوازم خانگی، اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی به شدت در تأمین مواد اولیه داخلی مشکل دارند و هرچند با مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در مورد اختصاص ارزهای مختلف به تولید، مسائل تخصیص ارز در بانک مرکزی تسهیل شد اما در تأمین مواد اولیه در بخش‌های فولاد، ورق و مواد پتروشیمی بی نظمی وکمبود بسیاری دیده می شود.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها هر کاری تمایل دارند انجام می‌دهند، افزود: به عنوان مثال دیروز قیمت گریدی که ۲۸ هزار تومان بود، در بازار آزاد به ۱۳۰ هزار تومان رسیده بود که در اواخر روز این قیمت به ۱۸۰ هزار تومان هم صعود کرد؛ با این مدل تأمین مواد اولیه نمی‌توان از تولید حمایت کرد.

وی ادامه داد: واحد تولیدی باید از استمرار تأمین مواد اولیه که لازمه تولید است اطمینان داشته باشد اگر قرار باشد برای تأمین مواد اولیه هر روز یک فاز جدید ایجاد کنند، واحدهای تولیدی فلج می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه روند تهیه مواد اولیه و زنجیره عرضه فولاد نیاز به اصلاح دارد، افزود: یارانه و رانت باید از فولاد حذف و راه فساد بسته شود. مسئولان راه فساد را باز گذاشته اند به طوری که ده ها کمیته تشکیل می‌دهند که این فساد را آسیب شناسی و مدیریت کنند.

 

 

 

 

کد خبر 39666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =