حمایت مجلس از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه تجدیدپذیرها ارزان‌ترین روش تأمین انرژی در ایران و حتی دنیا هستند، گفت:‌ این روزها مجلس یکی از بی‌سابقه ترین حمایت‌ها را از توسعه انرژی‌ تجدیدپذیر داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز؛ سیدمحمد صادق‌زاده در مراسم تجلیل از فعالان حوزه انرژی تجدیدپذیر با تأکید براینکه مجلس یکی از بی‌سابقه‌ترین حمایت‌ها را از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته است، گفت:‌ تجدیدپذیرها، ارزان‌ترین روش تأمین اجتماعی در دنیا و حتی ایران هستند.

وی با اشاره به تجربه آلمان به عنوان یک کشوری پیشرو در توسعه تجدیدپذیرها، گفت: اصلاح الگوی انرژی در این کشور، تبدیل به قانون شده و توانسته تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه تجدیدپذیرها داشته باشد.

به گفته وی، براساس ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، دولت مؤظف شده تا از تمام تولیدکنندگان غیردولتی، انرژی تجدیدپذیر را به صورت بلندمدت خریداری کند.

صادق‌زاده افزود: خرید بلندمدت برق انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده که در آیین‌نامه اجرایی عدد ۲۰ سال تضمین قید شود که همین مسئله باعث شده تا دغدغه تولیدکنندگان کاهش یابد.

وی گفت: از عوارض برق برای تأمین سرمایه تجدیدپذیرها استفاده می‌شود که یک منبع مطمئن و منطقی برای توسعه تجدیدپذیرها بوده و همین مسئله تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه این صنعت برجا گذاشته است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر کالای لوکس نیست، گفت: انرژی تجدیدپذیر، اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی در دنیا به حساب می‌آید زیرا هم اکنون هزینه‌های تجدیدپذیرها در کشور به ۴ یا ۵ سنت کاهش یافته که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: در شرایط کنونی سخت تحریم‌ها که امکان صادرات نفت محدود شده لازم است تا از آمادگی شرکت‌های متعدد فعال در حوزه تجدیدپذیر استفاده کنیم.

صادق‌زاده افزود: در حال حاضر شرکت‌های تجدیدپذیر تقاضا دارند که در ازای دریافت پول نقد، از دولت نفت و فرآورده‌های نفتی ردریافت کنند که این مسئله علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را در مسیر تولید از آنها مرتفع سازد.

کد خبر 39806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =