مراسم روز ملی صادرات آغاز شد

مراسم روز ملی صادرات، با حضور معاون اول رئیس جمهور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مراسم روز ملی صادرات، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در اتاق بازرگانی ایران آغاز به کار کرد.

در این مراسم علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رییس و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و جمعی از صادرکنندگان کشور حضور دارد.

علی ملایی معاون کسب و کار اتاق بازرگانی ایران در این مراسم درباره معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: در مورد شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه با تشکل‌ها و اتاق‌های سراسر کشور هم اندیشی و سامانه اختصاصی برای ثبت نام صادرکنندگان نمونه راه اندازی کردیم که ثبت نام از یک خرداد تا ۳۱ شهریور ماه ادامه داشت.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های صادراتی در کشور ۸۲۲ صادرکننده در سامانه ثبت نام کردند که ۳۸۰ متقاضی جزو واجدین شرایط شناخته شدند و شاهد رشد ۸۰ درصدی در تعداد مشارکت کنندگان بودیم.

ملایی با بیان اینکه در بخش صنعت و معدن ۵۶ گروه، در بخش کشاورزی ۱۳ گروه و در بخش خدمات ۷ گروه ثبت نام کردند، گفت: از ۳۸۰ پرونده‌ای که مورد تأیید قرار گرفت ۱۲۲ متقاضی مورد تأیید قرار گرفتند که در نهایت ۵۶ شرکت به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شدند.

کد خبر 39829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =