قیمت کره ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قیمت گذاری کره به واحدهای تولیدی واگذار شده است، گفت: در حال حاضر حداکثر نرخ کره ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان است.

به گزارش اگزیم نیوز؛ علیرضا رستمی درباره افزایش قیمت کره خوراکی در بازار، افزود: براساس مفاد تبصره ۲ ذیل دستور تصمیمات متخذه در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامه مورخ ۹۹.۹.۱ کره از فهرست اقلام گروه اول کالاهای مشمول خارج و به گروه دوم منتقل شده و براین اساس قیمت‌گذاری این کالا مطابق ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین خواهد شد و تثبیت نرخ‌ها برعهده واحدهای تولیدی قرار دارد.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در حال حاضر و به دلیل قیمت بالای کره وارداتی با ارز نیمایی و یا آزاد، ‌بخش زیادی از کره تولیدی کارخانجات از محل تولیدات داخلی تامین می شود.

قابل تامل است؛ با افزایش تقاضا، نرخ چربی در بازار داخلی، متناسب با آن قیمت کره حاصل از چربی نیز صعود قیمت را تجربه کرد.

رستمی اظهار داشت: براساس مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار بهای مصوب هر کیلوگرم چربی شیر نیز از ۵۰۰ به ۶۰۰ هزار ریال افزایش یافته و در حال حاضر و متناسب با هزینه های مترتب بر تولید و عرضه و با توجه به نرخ چربی شیر، کره در بسته بندی‌های ۱۰۰ گرمی حداکثر معادل یکصد هزار ریال عرضه می شود.

براساس گزارش، نرخ کره پاستوریزه حیوانی ۱۰۰ گرمی از ۸ به ۱۰ هزار تومان و قیمت کره پاستوریزه حیوانی ۵۰ گرمی از ۴۱۰۰ تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت در حالی است که در ۲۴ شهریور ماه ۹۹ ستاد تنظیم بازار کشور افزایش نرخ مصوب کره خوراکی را اعلام کرد به طوری که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت کره پاستوریزه حیوانی ۱۰۰ گرمی از ۴۵۰۰ تومان به ۸ هزار تومان و کره پاستوریزه حیوانی ۵۰ گرمی از ۲۳۰۰ به ۴۱۰۰ تومان افزایش یافت.

کد خبر 39842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =