آلمان و سوئیس واردکنندگان داروی ایرانی

مدیرعامل یک شرکت تولیدی مواد اولیه دارو با اشاره به صادرات دارو از ایران به آلمان و سوئیس، پیشنهاد کرد به منظور اصلاح و توسعه خطوط تولید از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات با نرخ مناسب در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

به گزارش اگزیم نیوز، حمیدرضا علیپور به مناسبت بیست و چهارمین روز ملی صادرات در خصوص توانایی های صنعت داروی کشور، افزود: در حال حاضر برخی از شرکت های داخلی به ۴۵ کشور از جمله هند و چین که هر دو از بزرگترین صادرکنندگان مواد موثره دارویی هستند، دارو صادر می کنند.

مدیرعامل این شرکت تولید دارو در مورد کیفیت تولیدات داخلی، اظهار داشت: به افراد فعال و مدعی در حوزه دارو که معتقدند داروهای خارجی به مراتب بهتر از داروهای ایرانی است، می گویم به طور قطع شرکت نامبرده یکی از شرکت های مهم داخلی فعال در حوزه مواد موثره و محصول نهایی دارو به خارج است که ‌توانسته داروهای خود را حتی به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و سوئیس و غیره صادر کند.

مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه دارو با انتقاد از وجود برخی موانع در سر راه صادرات، اظهار داشت: همچنان ضوابط دست و پاگیری در بخش صادرات این مواد وجود دارد بطوری که برای دریافت یک مجوز صادرات ۲ تا ۳ ماه زمان صرف می شود.

علیپور با اشاره به پیشگیری سازمان غذا و دارو از صادرات محصولاتی که درلیست دارویی ایران قرار ندارند و در کشور ما مصرف نمی‌شوند، گفت: این رویکرد باعث شده تا  اجازه صادرات به این تولیدات داده نشود؛ به طوری که در سالجاری ارزآوری این بخش معادل ۲ میلیون دلار کاهش یافته است.

این صادرکننده نمونه با تشریح برخی دیگر از مشکلات صادراتی از جمله در حوزه حمل و نقل و موانع مربوط به رفع تعهدات ارزی صادراتی، خواستار ارائه تسهیلات برای اصلاح خطوط تولید و توسعه آن با هدف افزایش صادرات شد.

وی در همین ارتباط پیشنهاد کرد: این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و با نرخ مناسب در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

کد خبر 39881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =