بهای اونس جهانی طلا افزایش یافت

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۸۴۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، هرچند بهای معاملات بازار طلا طی روز دوشنبه به پایینترین حد در۶ هفته گذشته رسید ولی امروز قیمت ها بر مدار صعود قرار گرفته اند به طوری که در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، یک هزار و ۸۴۷ دلار و ۳۰ سنت شد.

البته در مقابل این افزایش قیمت، بازارهای سهام آسیایی به دنبال تلاش دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا برای پیش بردن استیضاح دونالد ترامپ، در واکنش به محاصره هفته گذشته کنگره نزول کردند.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" در این باره اظهار کرد: تصویر کلان همچنان برای  افزایش قیمت طلا مثبت است؛ اما به نظر می رسد بازار در وضعیت خرید برای قیمت ارزانتر است و برای سفارش درکف قیمت احتیاط می کند.

براین اساس هرچند قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان مقابل  دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه آسیب پذیر است اما طلا در سطح یک هزار و ۸۳۰ دلار حمایت یافته و احتمالا از این سطح برای تحکیم و صعود به کانال بالاتر استفاده کند.

طی بامداد امروز سه شنبه (به وقت تهران) بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نیز به بالاترین حد خود طی ۱۰ ماه اخیر رسید و از قدرت و نرخ شکنی دلار حمایت کرد و بر گران شدن طلا اثر مثبت گذاشت. 

براساس گزارش رویترز، در حالی که کشورها در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون هستند، موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا به بیش از ۹۰ میلیون نفر رسیده و این نرخ ابتلا، اثرگذاری خود را بر قیمت انس طلا کاهش داده است.

همچنین در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۵ دلار و ۱۱ سنت رسید.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۳ درصد افزایش نیز یک هزار و ۵۵ دلار و ۲۳ سنت شد و قیمت هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲ هزار و ۳۷۸ دلار و ۲۵ سنت مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 39883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =