قیمت تخم‌مرغ ارزان نمی‌شود

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت تخم‌مرغ تا شب عید کاهش نمی یابد و اگر دولت نرخ ها را دستوری تعیین کند، بهای مرغ همین روند را ادامه خواهد داد.

به گزارش اگزیم نیوز، طی ۲ هفته اخیر قیمت تخم‌مرغ از سوی دولت دستوری تعیین شده و نرخ این کالای مصرفی از درب مرغداری کیلویی ۱۴ هزار تومان و در بازار آزاد با هر کیلو ۱۷ هزار تومان فروخته می‎شود به طوری که هم اکنون نرخ هر شانه تخم‌مرغ در بازار تهران ۳۵ هزار تومان است.

در همین زمینه ناصر نبی پور گفت: به دلیل شیوع آنفولانزا مرغی تا به حال ۵۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شده و از آنجا که واکسن آنفولانزا در بازار موجود است تزریق واکسن آنفولانزا برای مرغ‌ها اجباری خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت سه دوز واکسن برای هر قطعه مرغ ۶ هزار تومان هزینه دارد به طوری که یک واحد مرغداری با ۱۰۰ هزار قطعه مرغ باید معادل ۶۰۰ میلیون تومان بابت واکسن مرغ‌ها پرداخت کند.

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تخم‌مرغ به دلیل افزایش آنفولانزا گران شده است، اظهار داشت: بخشی از گرانی تخم‌مرغ به دلیل شیوع آنفولانزا مرغی بوده و هم اکنون پنج مرغداری بزرگ در خراسان جنوبی درگیر آنفولانزا شده اند.

 

 

کد خبر 39896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =