فروش خودروسازان بزرگ دنیا کاهش یافت

هرچند که رنو، فولکس واگن و بی ام از کاهش فروش خود طی سال ۲۰۲۰ خبر دادند؛ اما خودروهایی برقی، به ویژه محصولات رنو، رشد مثبتی را فروش تجربه کردند.

به گزارش اگزیم نیوز، خودروسازی آلمانی بی ام و اعلام کرد در نتیجه شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای خرید خودرو، میزان فروش محصولات این شرکت ها، طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۸.۴ درصد کاهش یافت.

بی ام و در سال قبل مجموعا ۲ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۰۹ خودرو فروخت به طوری که اروپا با کاهش ۱۵.۷ درصدی، بیشترین نزول فروش خودرو در جهان پس از آمریکا تجربه کرد.

با این حال اما بازار صنعت خودرو چین در میزان فروش رو به رشد بود و طی سال ۲۰۲۰ صعود ۷.۴ درصدی محصولات خود را شاهد شد.

از سوی دیگر خودروسازی فولکس واگن نیز از کاهش ۱۵ درصدی فروش محصولاتشان در سطح جهانی طی سال ۲۰۲۰ خبر داد. هر چند این خودروساز آلمانی مجموعا ۵.۳ میلیون خودرو فروخت اما در ماه دسامبر، رشد تقاضا برای خرید محصولات این شرکت مثبت شد.

در گزارش رویترز، نکته ای جالب و مرتبط به فولکس واگن از رشد بالای تقاضاها برای خودروهای الکتریکی آن منتشر شده بود به طوری که  طی سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱۲ هزار خودروی الکتریکی این برند به فروش رفت و نسبت به سال قبل با ۱۵۸ درصد صعود رو به رو شد.

البته در این سال میزان فروش فولکس واگن در بازارهای اروپای غربی ۲۳.۴ درصد کاهش داشت که این رقم برای آمریکای شمالی و چین به ترتیب معادل ۱۷.۱ و ۹.۹ درصد بود.

همچنین خودروسازی فرانسوی رنو طی سال ۲۰۲۰ با کاهش ۲۱.۳ درصدی فروش محصولات خود مواجه شد و در مجموع سه زیرگروه این شرکت یعنی رنو، داچیا و لادا تنها حدود ۲میلیون و ۹۴۹ هزار خودرو به فروش رفت در حالی که این نرخ برای سال گذشته معادل ۳ میلیون و ۷۴۹ هزار دستگاه خودرو بود.

کد خبر 39926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =