پنج هزار تومان ضرر مرغداران در هر کیلوگرم

با توجه به شرایط امروز اقتصادی، تولید برای مرغداران به صرفه نبوده و در هر کیلو مرغ معادل ۵ هزار تومان ضرر ایجاد می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، حبیب اسدالله نژاد  با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت مرغ، گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده ضمن اینکه پس از این مصوبه، افزایش ۲۰ درصدی قیمت سویا، ۵۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه و ۱۴ درصدی ذرت نیز به تصویب همین ستاد رسید.

وی افزود: با این حال شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ موجود در مرغداری‌ها را با قیمت ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای خط یک کشتار و ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای خط ۲ کشتار خریداری می‌کند.

نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی با تاکید بر ضرر حداقل سه هزار تومانی واحدهای مرغداری در مصوبات مذکور ادامه داد: با لحاظ افزایش قیمت مولفه‌های تولید این رقم به حداقل ۵ هزار تومان می‌رسد.

اسدالله نژاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که دولت قیمت مرغ گرم و زنده را اصلاح نمی‌کند، این در حالیست که قیمت مولفه‌های تولید افزایش یافته و برای جلوگیری از ضرر مرغداران اصلاح این قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار ضروری است.

نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی با تاکید بر احتمال با کاهش جوجه ریزی؛ اظهار داشت: بهتر است تا ستاد تنظیم بازار برای جبران خسارت مرغداران و جلوگیری از زیان بیشتر آن‌ها قیمت این محصول را اصلاح کرده و شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ مازاد را با قیمت مصوب از مرغداران خریداری کند تا به این ترتیب از تولید حمایت شود و  بتوان بحران های اقتصادی و مدیریتی این صنف را کاهش داد

کد خبر 39994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =