ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون نفری محصولات کشباف

رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران گفت: هم اکنون رسته کشباف و جوراب می توانند برای جمعیتی معادل ۴۰۰ میلیون نفر کالا تولید کنند.

به گزارش اگزیم نیوز؛ سیدعلی اصغر بهبهانی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت اعضای صنف کشباف و جوراب، افزود: ۱۵ رسته عضو این صنف هستند که ۱۲ رسته آن تولیدی به شمار می روند. محصولات تولیدی این صنف بسیار متنوع است به طوری که بعد از فرش و نخ جزو صادرات مهم کشور محسوب می شوند.

رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران با اشاره به وجود برخی موانع در حوزه صادات این بخش، افزود: تحریم ها، افزایش مالیات ها، حق بیمه کارگران تاثیر مستقیمی بر روی میزان تولیدات و حجم صادرات دارد؛ به طوری که این روند با کاهش روبه رو شده است.

بهبهانی ادامه داد: تحریم های اعمال شده از سوی غرب، تاثیر مستقیمی بر روی بخش تولیدی این صنف داشته به طوری که برخی از واحدها، سالانه معادل ۶ میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات داشتند؛ اما امروز با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند و حتی بخشی از نیروی خود را تعدیل کرده اند.

 وی گفت: عمده محصولات کشباف ایران در حال حاضر به صورت غیررسمی به کشورهایی همچون پاکستان صادر می شود که به دلیل وجود برخی مشکلات و موانع در این بخش، نمی توانیم برای صادرات به دیگر کشورها از مرز این کشور فراتر برویم.

کد خبر 40242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =