لزوم رفع موانع در راستای افزایش حجم تجارت ایران و ارمنستان

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در دیدار هیات بلند پایه ارمنستانی با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طرفین بر رفع موانع موجود و افزایش حجم تجارت دو کشور تأکید کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «بهروز الفت» اظهار داشت: در این دیدار به قرابت های فرهنگی و تاریخی میان مردم ایران و ارمنستان اشاره شد، حجم تجارت کنونی دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود نامناسب عنوان و  بر لزوم رفع برخی موانع تجاری میان ایران و ارمنستان به منظور افزایش حجم تجارت تا سه برابر، تأکید شد.

وی افزود: همچنین در خصوص رفع مشکلات بانکی و ترانزیتی، برنامه ریزی جهت تولید مشترک در خاک ارمنستان، استفاده از ظرفیت های ارمنستان جهت صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا و اروپا و همچنین اعزام و پذیرش هیات های تجاری موافقت و یادداشت تفاهمی میان مرکز سرمایه گذاری ارمنستان و اتاق بازرگانی ایران جهت رشد و توسعه روابط تجاری امضا شد.

توسعه تجارت دیجیتالی در دستور کار

مدیر کل دفتر اروپا امریکا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، وزیر اقتصاد ارمنستان با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت‌وگو کرد.

الفت افزود: در این دیدار جهرمی ضمن ابراز خرسندی از تدابیر مقامات ارمنستانی در دستیابی به صلح، این کشور را جزو کشورهای موفق در زمینه مهار کرونا دانست و تأکید کرد که ویروس کرونا موجب رشد اقتصاد دیجیتال شده است.

وی تاکید کرد:  در ادامه از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای فعال سازی کارگروه ICT در ذیل تفاهم نامه اجلاس مشترک دو کشور جهت توسعه تجارت دیجیتالی خبر داده شد که وزیر اقتصاد ارمنستان استقبال کرد.

گفتنی است، مذاکره درخصوص توسعه بیشتر کالاها در تفاهم‌نامه اقتصادی اوراسیا، تفاهمات بانکی و ترانزیتی، ارتباط مناطق آزاد ارس و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ایروان از اهداف سفر بلند پایه ارمنی به ایران بود.

 

 

کد خبر 40308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =