قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی ۱۰ هزار تومان کاهش یافت

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز جاری(پنجشنبه)بازار تهران از ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ دیروز برخوردار شد و ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان به فروش رفت.

به گزارش اگزیم نیوز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز (۹بهمن‌ماه)به ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر نیم‌سکه بهار آزادی نیز پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۵ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

هر اونس طلای جهانی نیز امروز یک‌هزار و ۸۴۱ دلار و ۹۵ سنت فروخته شد.

یادآور می شود، سه‌شنبه هفته گذشته (۳۰ دی)  قیمت سکه تاکنون با باقی ماندن در کانال ۱۰ میلیون تومانی، هر روز با افزایش یا کاهش روبرو شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشته و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا موثر بود.

همچنین افزایش قیمت اونس جهانی طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار ایران با وجود ثبات نرخ دلار با رشدی نسبی همراه شود. این در شرایطی است که کارشناسان افت بیشتر انس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.  

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

 

کد خبر 40363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =