پرداخت تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی محدودیت ندارد

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: هیچ محدودیتی برای خرید ماشین‌های کشاورزی کمباین، تراکتور و دنباله‌بندها وجود ندارد و اعتبار مالی مورد نیاز برای ارایه تسهیلات تمامی متقاضیان تامین می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، روح‌الله خدارحمی در نشست بررسی آخرین وضعیت اقدامات و مشکلات آب و  بخش کشاورزی اردستان، افزود:  ۸۰ درصد قیمت ماشین‌های کشاورزی با تسهیلات نرخ ۱۵ درصد از سوی بانک تامین می‌شود و بقیه را باید کشاورز بپردازد.

وی ادامه داد: حتی در برخی استان‌ها به علت ناهمواری زمین، تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد برای خرید پهپاد سم‌پاش نیز در اختیار کشاورزی قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی یادآور شد: شورای پول و اعتبار نرخ پایه تسهیلات را  ۱۸ درصد مصوب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه گلخانه‌ای و طرح‌های تولید و فرآوری گیاهان دارویی نیز هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد و دولت و بانک کشاورزی از اجرای این طرح‌ها استقبال می‌کند.

خدارحمی از صدور ۲۸ هزار کشاورز کارت برای کشاورزان در کشور خبر داد و اظهار داشت: در قالب این کارت‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده که این رقم تا پایان سال جاری به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی درباره تسهیلات ارایه شده در سال‌جاری به کشاورزان اردستان نیز گفت: پنج و نیم میلیارد تومان در قالب ۱۴ طرح روستایی و ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برای ۲۶ دستگاه مکانیزاسیون به کشاورزان این شهرستان پرداخته شده است.

کسری ۴۰ میلیون متر مکعبی مخزن آب دشت اردستان

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور نیز گفت: دشت اردستان سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن آب دارد.

محمد حاج‌رسولی‌ها افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد نیز از آبخوان اردستان تخلیه شده است.

وی یادآور شد: اردستان در سال‌های ۶۶ و ۶۷ تنها دشتی بود که چاه‌های ایزومتر آن به سنگ بستر رسیده بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی منابع آب کشور اظهار داشت: مجموع منابع آب ذخیره استراتژیک اردستان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده که یک میلیارد و ۲ میلیون مترمکعب آن مصرف شده است.

تخصیص ۲۰ هزار تن نهاده دامی به اصفهان

همچنین معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص ۲۰ هزار تُن نهاده دامی در چند روز گذشته به استان اصفهان خبر داد.

مرتضی رضایی با بیان اینکه این نهاده شامل کنجاله، جو و ذرت است، افزود: دامداران باید به پرورش دام‌های اصلاح نژاد و پربازده روی آورند.

وی با یادآوری تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ، نزدیک به ۱۱ میلیون تن شیر، و یک میلیون تن تخم مرغ در کشور ادامه داد: این صنعت به نسبت دیگر صنایع کشور در استفاده از دانش و فناوری پیشرو است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به مشکل کمبود آب به ویژه در مناطق کویری اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه و گسترش کشاورزی باید بر پایه اقلیم هر منطقه انجام شود.

گفتنی است، بهنام هوایی رییس اداره منابع آب اردستان چندی پیش از شناسایی ۴۲۹ حلقه چاه غیرمجاز خبر داده بود که‌ ۳۱۷ حلقه فعال و ۱۱۲ حلقه غیرفعال هستند.

از این تعداد، ۳۰۰ حلقه چاه خانگی از سال‌های گذشته به دلیل نبود آب لوله‌کشی حفر شد که بیشتر به صورت آشامیدنی، بهداشت و آبیاری باغچه منزل مصرف می‌شود و تاکنون تعدادی از آنها مسدود شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

 

 

کد خبر 40374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =