صدور بالغ بر ۴۵۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آستارا

مدیرکل گمرک آستارا گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه ۷۵۳ هزار و ۱۱۹ تن کالای غیرنفتی به ارزش افزون بر ۴۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان صادر شده که در تاریخ تجارت مرزی آستارا بی‌سابقه است.

کریم رسولی، عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش ذکر کرد و افزود: این میزان صادرات از لحاظ ارزش ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: در دوره مورد بررسی نیز ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۸۳۴ دلار کالا شامل چوب و تخته، غلات و نباتات از گمرک این شهرستان وارد کشور شده است.

وی افزود: امسال میزان حمل و نقل خارجی ورودی ۸۵ هزار و ۵۴۳ تن کالا به ارزش ۳۶۶ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۲۴ دلار و شامل لوازم چوبی، فراورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش و ورق آهن، مس و پشم شیشه بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک آستارا میزان حمل و نقل خارجی خروجی نیز ۱۳۲ هزار و ۸۴ تن کالا به ارزش ۳۶۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۷۳ دلار و شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ارزش اقتصادی حمل و نقل خارجی ورودی و خروجی نسبت به سال گذشته به ترتیب ۴۰ درصد کاهش و ۷۴ درصد افزایش یافته است.

رسولی گفت: میزان واردات کالا از گمرک آستارا به لحاظ ارزش اقتصادی ۳۰ درصد کاهش یافته و درآمد گمرک این شهرستان در سال جاری سه هزار و ۱۱۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

 

 

کد خبر 40584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =