کاهش واردات کالاهای مصرفی بادوام 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تحقق سیاست دولت مبنی بر توسعه تولید و محدود کردن واردات امسال میزان واردات کالاهای مصرفی بادوام ۲۰درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است

«محسن صالحی نیا» چهارشنبه شب در نشست کارگروه ویژه «تسهیل و رفع موانع صنایع دشتستان بوشهر» افزود: حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنها برای رشد صادرات و محدود کردن واردات کالا در دستور ویژه کاری این وزارتخانه است.
وی افزود: با ارتقای کیفیت تولید باید مصارف عمده داخلی بجای واردات با تولیدات داخلی پوشش داده شود. 
وی یاد آور شد: در کنار تامین بازار مصرف داخلی در صادارات این کالاها نیز باید مسیری طراحی شود که واحدهای تولیدی حسب ظرفیت و قابلیت خود در جهت تولید بیشتر و تسخیر دیگر بازارها تلاش کنند.
صالحی نیا اضافه کرد: پارسال از مجموع 365هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی کشور 103هزار میلیارد تومان آن به بخش صنعت اختصاص یافت.
وی گفت: باتوجه به ارزش افزوده بخش صنعت و تاثیر آن در رشد اقتصادی کشور تلاش جهت جلب نظر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش تولید است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تحقق سیاست دولت مبنی بر توسعه تولید و محدود کردن واردات امسال میزان واردات کالاهای مصرفی بادوام 20درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
صالحی نیا افزود: برای برون رفت واحدهای تولیدی از برخی مشکلات موجود و حمایت از بخش تولید،بانک ها و شورای پول و اعتبارباید با روان سازی تسهیلات، بخشش جرائم، امهال و تقسیط مجدد وام ها چتر حمایتی خود را از این بخش بیشتر بگستراند.
وی افزود: هرچند بانک های عامل نیز محدودیت های منابع و سپرده گذاری دارند اما باید با همکاری و هماهنگی لازم زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.
صالحی نیا گفت: علاوه بر تامین نقدینگی و تسهیل وام های بانکی، تحریک تقاضا نیز باید مد نظر باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: باید با اجرای سیاست خرید کالای اعتباری از انباشت کالاهای تولیدی جلوگیری کرد.

کد خبر 406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =