مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان چهارم اسفند برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه کارگروه انتخاب صادرکننده نمونه استان تهران اعلام کرد که با پایان یافتن بررسی پرونده‌ها و تایید نهایی کارگروه، ۱۴ صادرکننده نمونه و شایسته تقدیر استان تهران، در مراسمی که به صورت حضوری (بسیار محدود) و مجازی برگزار می‌شود، روز دوشنبه چهارم اسفند ماه معرفی می‌شوند.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای چهارمین سال پیاپی، تمامی فرآیندهای مربوط به بررسی پرونده‌ها، راستی‌آزمایی مستندات، شناسایی و انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را برعهده گرفته و دبیرخانه آن از دو ماه قبل در اتاق تهران تشکیل شده است. این دبیرخانه در نهایت با پایان یافتن فرآیند بررسی، انتخاب و تایید شایستگان تقدیر در نشست نهایی کارگروه، به مرحله معرفی صادرکنندگان نمونه و تقدیر از آنان رسیده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران در همین رابطه با اشاره به سابقه مثبت واگذاری این فرآیند به اتاق تهران در چهار سال گذشته، آن را تجربه‌ای خوشایند برای دولت و بخش خصوصی عنوان کرد که باعث شد این اقدام به سایر استان‌ها و حتی انتخاب صادرکننده نمونه ملی نیز تسری یابد.

محمد لاهوتی گفت: عملکرد اتاق بازرگانی تهران در چهار سال گذشته، مسوولان وزارت صمت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها را متقاعد کرد که این فرآیند بهتر است به بخش خصوصی سپرده شود و در سال جاری این کار توسط اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور انجام می‌شود، همان‌طور که انتخاب صادرکننده نمونه ملی نیز به اتاق ایران واگذار شده است.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران که برای توضیح فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه در سال جاری در برابر دوربین استودیو اتاق تهران قرار گرفته بود، توضیح داد: از دو ماه قبل با دریافت مدارک صادرکنندگان، کار بررسی مدارک و مستندات آغاز شد و در هفته پایانی بهمن ماه، با مشخص شدن نتایج اولیه، این فرآیند به اتمام رسید. پس از آن نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای کارگروه که نمایندگان سازمان‌های مرتبط هستند، فهرست نهایی ۱۴ صادرکننده شایسته تقدیر با مرور مجدد پرونده‌ها مشخص شد.

لاهوتی همچنین اعلام کرد که برای تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه تجارت خارجی، روز دوشنبه چهارم اسفند ماه، مراسمی برای معرفی این صادرکنندگان و تقدیر از آنها با حضور مسوولان دولتی و مقامات بخش خصوصی برگزار خواهد شد. او تاکید کرد که به خاطر شرایط همه‌گیری کرونا، این مراسم به صورت بسیار محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و بخش عمده مهمانان و مدعوین از طریق پخش زنده و به صورت مجازی در این نشست حضور پیدا می‌کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با ابراز تاسف از این که امکان برگزاری گسترده این مراسم با حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی وجود ندارد، از همه فعالان اقتصادی، اعضای اتاق بازرگانی تهران و علاقمندان به حوزه صادرات دعوت کرد این مراسم را به طور زنده و مستقیم از سایت اتاق تهران یا صفحه رسمی اتاق تهران در اینستاگرام مشاهده کنند.

کد خبر 40944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =