صنعت خودرو نیازمند ۲۷ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش تولید

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به زیان انباشته ۴۳ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، تاکید کرد که این صنعت برای افزایش تولید دست کم به ۲۷ هزار میلیارد تومان منابع نیازمند است.

محمدرضا نجفی‌منش روز یکشنبه در گفت‌وگو با اگزیم‌نیوز درباره بازدید رییس کل بانک مرکزی از ایران خودرو و اعلام اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق گام و ۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای افزایش ۵۰ درصدی تولید در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: با اختصاص این حجم از منابع نیز مشکل صنعت خودرو، خودروسازان و قطعه‌سازان حل نخواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: براساس برآوردهای انجام شده، خودروسازان نیاز به ۲۷ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش ۵۰ درصدی تولید خود دارند و در صورتی که ۱۵ هزار میلیارد تومان آن از طریق منابعی که رییس کل بانک مرکزی در بازدید از ایران خودرو اعلام کرد، تامین شود، بازهم ۱۲ هزار میلیارد تومان برای انجام این کار کسری خواهند داشت.

وی مشکل اصلی صنعت خودرو در کشور را قیمت‌گذاری دستوری عنوان کرد و افزود: چرا باید خودروساز همه کار انجام دهد و در آخر نیازمند منابع از دیگران باشد؟ مشکل اصلی شورای رقابت و دخالت در فرایند قیمت‌گذاری است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌ها آن است که قیمت‌گذاری خودرو توسط شرکت خودروساز و زیر نظر وزارت صمت انجام شود تا به کسی اجحاف نشود. در حال حاضر خودروسازان زیان می‌کنند و مشکلات موجود نیز حل نخواهد شد.

نجفی منش با اشاره به زیان انباشته ۴۳ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز برای جبران این زیان انباشته، یا نباید بخشی از مطالبات طلبکاران خود را بدهند یا باید بخشی از اموال خود را بفروشند و یا اینکه پرداخت مطالبات را به تعویق بیاندازند که باز هم مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 40959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =